Uurisime erinevatelt Eesti hotellidelt ja sanatooriumitelt, millised esemed ja tarvikud nende ruumidest kõige sagedamini "minema jalutavad". Selgub, et külastajatel on kombeks majutus- ja puhkeasutustest kaasa võtta nii froteerätikuid, lambipirne kui ka teelusikaid.

Iga päevaga 10 rätikut vähem

Toila spaa-hotellis Põhja-Eestis on ilmselt väga pehmed ja mõnusad froteerätikud, sest nende saunakeskuse poolel kaob aastas ligikaudu 4000 rätikut, mis teeb umbes 10 kaduma läinud rätikut ühes päevas. Spaa-hotellist öeldi, et kuna rätikud on saunades vabalt kasutamiseks, sest kuivas saunas tuleb rätik istumise alla kaasa võtta, võib põhjuseid sealt otsida. Toila Spa müügiosakonna juhataja Anneli Põdra sõnul pole hotellipoolel taolist "asjade minema jalutamist" täheldatud. Põdra selgitas, et sellist rätikute kadu ei saa paratamatuseks pidada ning spaa otsib jätkuvalt mõistlikku lahendust, mis oleks nii kliendi- kui ka töötajasõbralik.

Ka Pärnus tegutseva Estonia spaa-hotelli müügi- ja turundusjuht Ave Pill sõnas, et kuurortlinna puhkeasutuses on samuti just froteerätikud pihta pandud esemete edetabeli kõrgeimal kohal. "Kaasa võetakse ka lambipirne, seebidosaatoreid ja ühel kummalisel juhul isegi prill-laud," sõnas Pill hämmeldunult.

Narvas lähevad kaubaks teelusikad, Pärnus lambipirnid

Narva Jõesuu Sanatooriumi tegevjuhi Karina Küppase sõnutsi midagi väga põnevat ning märkimisväärset nende puhkeasutusest kaduma pole läinud. Küll aga tõi Küppas naljatades välja, et hoopiski teelusikad lähevad alatihti kaduma ning neid tuleb regulaarselt juurde muretseda.

Pärnus tegutsevate Tervise Sanatooriumi ja Tervise Paradiisi haldusjuht Ulvi Kass saab aga oma kaheksa aastase kogemuse põhjal nii mõnegi vaimuka näite kuurortlinna puhkajate eelistusest välja tuua. Kassi sõnul tuleb tekstiilide nagu rätikute, voodipesu ja hommikumantlite kadumist ikka ette, kuid mitte massiliselt. Ka varasem harjumus hotelliseepi kaasa võtta on kadunud, sest pudelid on asendatud dosaatoritega. "Uus hinnatud tarbeese on aga LED-pirnid," ütles Kass ning lisas, et nii mõnelgi korral on tuba pärast puhkajate lahkumist jäänud paraku pimedaks.

Kohusetundlikud kliendid saadavad postiga ka kingalusika tagasi

Kõige uskumatuma seigana tõi Kass välja juhuse, kui klient esitas hotelli saabumisel kaebuse, et toa seinalampides puuduvad pirnid, kuid seal alles hommikul koristanud taoteenija oli lambipirnide olemasolus veendunud, sest pimedas ta ju koristada poleks saanud. Niisiis sai tuppa uued pirnid paigaldatud, mis paar päeva hiljem külastajate lahkumisel olid jällegi kadunud. "Eks me tegime siit omad järeldused," muigas Kass, aga tõdes, et sellised lood on pigem erandid ja positiivsed kogemused on ikkagi ülekaalus. "On ka väga palju kohusetundlike kliente, kes saadavad meile postiga isegi kogemata kohvrisse pandud kingalusika tagasi. Selle saatmine läheb ju kliendile kallimas kui kingalusika omahind," selgitas Kass ja lisas, et samamoodi saadetakse postiga tagasi hotellitubade uksekaarte.

Saaremaal Kuressaares puhkajaid võõrustava Grand Rose spaa-hotelli müügiassistent Krista Aleksandrov jäi üsna napisõnaliseks ning tunnistas, et ka Grand Rose majades on sellised juhtumid aset leidnud, kuid täpsemalt puhkeasutus seda teemat ei kommenteeriks. Rakvere Aqva spaa turundusjuht Pamela Eesmaa sõnas aga, et Rakveres selliste asjadega olulisi probleeme üldse polegi.