Euroopa Komisjon alustas uurimist juba 2013. aasta alguses ning tegelikult oli Petersoni hinnangul juba aastaid selge, et positiivset otsust komisjonilt ei tule. “Estonian Airiga seotud poliitikud, ametnikud ja ettevõtjad ei kooskõlastanud Euroopas oma samme. Ei loetud pabereid ja reeglistikku,” leiab.

Petersoni sõnul oli Euroopa Komisjoni otsus väidetavalt valmis juba kevadel, kuid seda lükati Eesti palvel edasi. Siinkohal on spekuleeritud nii riigikogu valimiste kui ka näiteks Siim Kallase lahkumisega transpordivoliniku kohalt.

“Kõige olulisem on praegu toonaste otsuste tegijate käest küsida, et miks nii tehti, et tulevikus seda sama ei juhtuks.” leiab Peterson. "Eksiti ju elementaarsete õiguslike reeglite vastu."

Samas ei väida ta ka selgesõnaliselt, et kui oleks tehtud teistsugused otsused, siis me täna Estonian Airi kurvast lõpust rääkima ei peaks.

Teine küsimus on Petersoni sõnul see, et kui Brüsseli reegleid ei järgitud, siis kas keegi selle eest ka vastutab. Ääri-veeri viitab ta ka sellele, et inimesed, kes toona neid otsuseid tegid on ka praegu värskelt asutatud lennundusfirma Nordic Aviation Group taga.

Peterson tõstatab ka nagu paljud teised küsimuse, kas Eestil tegelikult üldse on riikliku lennufirmat vaja, kuna lennuühendusi saab tagada ka muul moel.

Inimlikult on Petersonil lennufirma lõpust kahju, kuid nendib siiski, et äris saab alati teha valesid otsuseid, kaotada raha ja minna pankrotti.