Kõnealune petuskeem tugineb tegelikult sellele, et magnetribaga krediitkaardid on Eestis pigem haruldus ja valdavas osas kasutatakse turvalisi mikrokiibiga krediitkaarte, mille puhul tuleb kliendil makseterminali sisestada pin-kood. Seepärast ei tea noored teenindajad või teenindussektoris vaid suvel hooajalist tööd tegevad inimesed, et tšekkidele tuleb küsida allkiri ja eksimused magnetribaga krediitkaartide puhul on kerged tulema. "Pin-koodi ajastu on elu nii mugavaks teinud, et makseterminaliga lauda minnes pole isegi pastakat enam kaasas," tõdes restoranis teenindajana töötav neiu.

Nii läks ka Rootsu restoranis, mida möödunud suvel külastasid mitmel korral ühed ja samad inimesed, kes tasusid välismaist päritolu VISA krediitkaardiga. Eesti keelt kõnelev paarike olla alati olnud viimaste külastajate hulgas ning tellimus oli enamjaolt alati sama- õhtusöök klaasikese veiniga. Kusjuures kokku külastasid petturid restorani neljal korral ja pooltel juhtudel neist sattus neile vanemteenindaja, kes teadis küsida kviitungitele ka allkirja, mille üle kliendid ülemäära ei rõõmustanud.

„Paar nädalat tagasi tuli SEB pangast päring kahele kaardimaksetehingule, mis sooritati meie restoranis 16. juulil ja 3. augustil. Kuigi toiming tüütu ja aeganõudev, leidsime väljavõtted üles, tegime arvetest koopiad ja edastasime kohe ka pangale. Pangast teatati veel sama päeval, et kaardimaksekviitungitel pole allkirju ja nendega pole midagi peale hakata,“ selgitas Rootsu teenindaja juhtunut. Nii võetigi süüdistust kui põhjendatut ja ettevõtte kontolt arestiti antud summa – 80 eurot.

Marie Sepper Rootsu restoranist sõnas, et nemad pääsesid nüüd küll väikeste kahjudega, aga pärast sotsiaalmeedias juhtunu jagamist, said nad palju tagasisidet teistelt ettevõtetelt sellise „mustri“ kohta, mis näiteks lõunamaades pidi olema eriti populaarne viis muretu ja mugava elu elamiseks.

„Tarbitakse arutult kõige kallimaid sööke ja jooke, "unustatakse" allkiri anda ning hiljem küsitakse lihtsalt raha tagasi. Sama võib juhtuda igal pool, kus kaardiga tasuda saab, olgu see toidu- või riidepood,“ kirjeldas Sepper petturite tegutsemisviisi.

„Soovitan kõikidele kaardimaksetega tegelevatel ettevõtetel oma teenindavale personalile üle korrata kaardimaksete vastuvõtmise kord,“ keelitas Sepper. Lihtsate juhistega saab tutvuda näiteks siin.