Ootamatud reisitõrked võivad aga tekkida varem ja planeeritud reis võib osutuda oodatust kulukamaks. Seda kinnitavad viimaseaja sündmused näiteks lennuettevõtte pankrott, streik või ettenägematud kriisiolukorrad.

Kindlustusmaakleri 2015. aastal sõlmitud reisikindlustusi analüüsides selgub, et enamasti kindlustatakse end päev enne reisile minekut (31% juhtudest), kaks päeva enne reisi (15% kordadest), kolm päeva enne (11% poliisi omanikest) või (11% reisijatest) alles väljalennu päeval. See tähendab, et üle 68% reisijatest kindlustavad vahetult enne reisi algust.

Märgatavas vähemuses on need, kes hoolikamalt valmistuvad reisiplaanideks ning ettenägelikult kõikvõimalike riskide hajutamiseks teevad kindlustuse kümme päeva (vaid 2,5%) või veel varemgi enne reisi toimumist.

Kui aga lennuettevõte satub raskustesse või toimub streik, siis paraku ei ole viimasel hetkel kindlustamisest kasu. Kui juhtum on juba toimunud või selle toimumine on kindel ja näiteks ka meedias kajastust leidnud, siis kindlustusseltsid ei paku katet. Nii võib tekkida olukord, kus viimasel hetkel sõlmitud kindlustusega ei kata selts tekkinud kahjusid ning juba varem ostetud pileteid ja majutust ei kompenseerita.

IIZI reisi- ja õnnetusjuhtumikindlustuse tootejuhi Moonika Kaste sõnul võib reisitõrke risk realiseeruda ka vahetult pärast lennupiletite ostmist ja majutuse broneerimist. Näitena toob ta välja kindlustatu enda või tema lähedase ootamatu haigestumise, lennuettevõtte pankroti või ettearvamatu streigi ja ka loodusõnnetused.

"Täna ei paku mitte keegi Estonian Airi lendude tühistamise kaitset, kuid need, kes mõned kuud tagasi kindlustuse ära tegid koos reisitõrke vastava riskiga, on selle vastu kaitstud. Kõik tingimused reisitõrke lisakaitse osas kehtivad ka korduvreiskindlustuse kohta,“ lisas Kaste.

Reisikindlustuse saab teha kohe, kui on teada reisile minevad inimesed, täpsed kuupäevad ja tehtud esimesed maksed piletite või majutuse eest. Tähtis on teada, et kindlustus peab kehtima kogu perioodi, alates päevast, mil lahkute Eestist kuni päevani mil jõuate koju tagasi.

Reisikindlustuse kahjust tuleb kindlustusandjat teavitada esimesel võimalusel. Seda võib teha ka kohe peale juhtumi toimumist veel reisil olles. Teatada võib telefoni, e-posti, faksi teel või kindlustusandja kodulehekülje kaudu. Ühendust tuleb võtta kindlustusseltsiga, kelle poliis reisikindlustuse sõlmimiseks valiti. Vajalikud kontaktid on poliisil kirjas. Seal on ka kirjas rahvusvahelise koostööpartneri number.