„Pärnus on kavas kasutusele võtta viipekaartidel põhinevad piletiseadmed. Me ei saa öelda, et see tähendab just nn. ühiskaarti,“ selgitas Andrus Kärpuk Pärnumaa Ühistranspordikeskusest ja täpsustas, et kaarte hakkab tootma konkreetne firma. „Igal juhul saab see olema sarnane süsteem nii Tallinna kui ka Tartuga. Seega kaardile saab laadida raha või piletitooteid ja paberkandjal õpilaste üksikpiletid ehk n-ö talonge jms alles ei jää,“ selgitas Kärpuk.

Tõenäoliselt hakkab uus süsteem kehtima alates 1. jaanuarist 2017.a. koos uue veolepingu alguse ja uute busside liiniletulekuga Pärnu linnas.

Pärnumaa konkurentsivõime tugevdamise investeeringute tegevuskavas kinnitatud projektidest on maakond esitanud kõige prioriteetsemateks Pärnumaa ühistranspordikeskuse ühtse pileti- ja infosüsteemi arenduse ning Pärnu bussijaama ehituse. Projektidele taotletakse piirkondade konkurentsivõime tugevdamise investeeringute toetust.

Planeeringu kohaselt paigaldatakse kõigisse Pärnu linna- ja maakonnaliinide transpordivahenditesse ühtsed piletiseadmed (93tk), validaatorid (166tk) ning kasutusel on neil põhinev ühtne piletisüsteem. Sõitjatel on võimalik kasutada sihtpunkti jõudmisel erinevaid busse sama piletiga.

Kahekümnesse Pärnu linna ja kahekümnesse Pärnu maakonna olulisemasse bussipeatusesse paigaldataks reaalajas töötavad, häälteavituse võimalusega elektroonilised infotablood (40tk), mis kasutavad busside piletisüsteemi GPS-positsioneerimise andmeid ja näitavad sõitjatele järgmiste busside saabumisaega. Vaegnägijad saavad sama infot häälega. Muudes bussipeatustes oleks info saadaval mobiilirakenduse kaudu.

Orienteeruv maksumus on planeeringu kohaselt 600 000 eurot ja sellest kataks 510 000 euro mahus toetussumma.

Projekti realiseerija ja hilisem opereerija on Pärnumaa Ühitranspordikeskus (PÜTK).