Piloodid ja Estonian Air sõlmisid 2013. aastal kollektiivlepingu ajal, kui riigiabi oli juba antud ja võimalikud ohud, s.h. pankrot ebaseadusliku riigiabi otsuse korral olid teada. Ettevõtte nõukogu oli teadlik kõige muu hulgas ka kohustustest töötajate ees. Tegemist oli ettevalmistatud pankrotiga, kus midagi ei juhtunud ootamatult, seisab liinilendurite assotsiatsiooni avalduses.

"Kui ettevõte ei suuda oma lepingulisi kohustusi täita, peab appi tulema ettevõtte omanik, antud juhul vabariigi valitsus. On ju olnud valitsuse seisukoht avalikkusele, et pankrotimeistritest ettevõtjad ei saa enda kohustusi täitmata jätta ning üha uusi ettevõtteid asutada.

Täna laseb riik ühe ettevõtte pankrotti ja kohustused jäetakse täitmata ning asutab uue lennufirma, mis jätkab äri sealt, kus see 8. novembril katkes. Valitsusliikmete kõlavad lubadused viisaka ja korrektse Estonian Airi likvideerimise kohta koos kõigi kohustuste täitmisega on osutunud lihtsalt pettuseks.

Tänane nõukogu otsus minna siiski pankroti teed paneb kahjuks 160 töötaja pered veelgi raskemasse olukorda, sest nagu töötukassa prognoosis, võib koondamisrahasid kätte saada alles uue aasta alguses," tõdevad Estonian Airi piloodid.

Jätkuvalt kehtivate töölepingute vangis istudes ning lepingulisi kohustusi (olla tööandjale kättesaadav) täites ilma töötasu saamata on olukord veelgi keerulisem, seisab valitsusele adresseeritud avalduses.