Juba neljandat aastat järjest korraldavad taanlased globaalset ettevõtluskonkurssi Creative Business Cup (CBC), mille haare aina laieneb. CBC võrgustikuga on liitunud rohkem kui 60 riiki üle maailma. Korraldajate pühendumus ja aktiivne töö on ellu kutsunud CBC võistlused kõigil mandritel võistlejaid jälgivad investorid kogu maailmast.

Võistluse reglement on väga lihtne ning osalema kvalifitseeruvad kõik ettevõtted, kes on turule toomas uusi tooteid/teenuseid, mis on innovaatilised, skaleeritavad, omavad rahvusvahelist turupotentsiaali ning kus on arendusmeeskonnas kindel koht disaineril.
CBC finaalvõistlusele esitab iga riik ühe esindaja, kes saab võimaluse suurel laval rahvusvahelise žürii ees oma ideed tutvustada.

Kuna osalejad valitakse välja kohalike žüriide poolt ning alati mõjutab nende valikuid kultuuriline ja majanduslik taustsüsteem, on esitlemisele tulevate ideede sisu ja kvaliteet väga erinev. Muidugi peab märkima, et just see kirev valik ja rahvuslikud eripärad ongi võluv, nagu laulud Eurovisioonil.
Kindlasti ei tee suur varieeruvus hindamiskomisjoni tööd lihtsamaks, kuid parimatest parimad on igal aastal üles leitud.

Markantsematest näidetest on varasemast ajast mällu sööbinud 2012 aastal noorima osaleja preemia saanud aafrika noormees, kelle äriideeks oli meeste parfüüm, mille retsepti oli väljatöötanud tema vanaema. Retsept baseerus kohalikul rahvameditsiinil ning lõhnabukett pidi aitama kaasa õige tüdruku leidmisele. Mitte vähem värvikas oli 2014. aastal Türgit esindanud äriidee, mille keskmes oli kohvipaksu pealt ennustamine.

Vastukaaluks neile pisut õlgu kehitama panevatele ideedele on väga tihe ja tõsine konkurents kõrgtehnoloogiliste, nutikate, tõsiseid probleeme lahendavate äriideede vahel.

Näiteks tuli 2013 aastal CBC võitjaks äriidee Horvaatiast, kus infotehnoloogia inseneride, arstide ja tekstiilitehnoloogide koostöös oli valminud idee ning esimene prototüüp kaisukarust, mis aitab monitoorida väikelapse tervislikku seisundit. Mõõtes nii kehatemperatuuri, südametööd, kui hingamist.

Ka tänavu võidu saavutanud Austria tiim lahendab suurt probleemi, mis puudutab väga paljusid inimesi maailmas – pimedaid. Austria tiimi äriidee on teha pimedatele kättesaadavaks ka puutetundliku ekraaniga nutiseadmed, lisades sinna pimedate kirja kodeeriva juhtpuldi.

Loov Eesti on CBC esindaja Eestis ning osaleme CBC finaalvõistlusel alates 2012 aastast. Nende aastate jooksul oleme viinud suurele ettevõtjate peole üheksa loomeettevõtet.
Viimasel kahel aastal on Eesti esindaja valitud Creative Business Cup Eesti võistlusel, mida korraldab Loov Eesti koostöös EBS’i, Creativity Lab’i, Tallinna Ettevõtlusinkubaatorite, Tartu Loomemajanduskeskusega.

Ka tänavu valiti esindaja välja kohalikest investoritest ja ettevõtluskonsultantidest koosneva žürii poolt. Võitjaks osutus kliendi hoidmise teenust arendav start-up Sorry as a Service.
Võimalus Kopenhaageni üritusest osa saada anti ka žürii poolt ära märgitud kõrgetel kontsadel käimist hõlbustavate nutikate sisetaldade projekti arendavale Heelosophy’le ja looduskosmeetika brändile SÕSAR.

Lisaks Sorry as a Service meeskonnale nomineeriti CBC investorite paneeli TOP 15 hulka ning kutsuti esinema Reet Ausi ettevõte AusDesign, mis siinkohal nähtavasti rohkem tutvustust ei vaja, sest Reeda väljaarendatud uuenduslik ärimudel teeb juba maailma tekstiilitööstuses revolutsiooni.

Kaks päeva täis tihedaid kohtumisi, aina uuesti ja uuesti oma äriideest rääkides ja tooteid näidates oli ettevõtjatele küll väsitav, kuid hindamatu kogemus.

Kirsiks tordil oli Sorry as a Service äriidee jõudmine CBC finaali TOP 5 hulka! Nii kõrgel positsioonil ole me varasematel aastatel olnud.

Loov Eesti tänab partnereid, kes aitavad kaasa CBC Eesti võistluse korraldamisele, Kultuuriministeeriumi, kes toetas osalejate reisi Kopenhagenisse ning loomulikult kõiki ettevõtjaid, sest ilma nendeta poleks meil põhjust sinna minnagi.
Kohtumiseni 2016 aasta Creative Business Cupil!

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena