Peale kaup24.ee, mis on mitmendat kuud ka Eesti ainsa e-kaubandusega tegeleva ettevõttena kuuekümne külastatuma veebilehe seas, pakuvad Musta reede raames eripakkumisi ilukaubamajad Mylook.ee ja Loverte (endine Levelzone), mis on kosmeetikakauplustest odavamate hindadega tarbijate poolehoiu juba võitnud.

"Eestlastele ostupühad meeldivad ja töötavad nii kodumaised kui ka rahvusvahelised pühad"

Kaup24 juhatuse liikme Maris Kivi sõnul võeti Musta reede ostupühast osa ka eelmisel aastal ning müügitulemustega jäädi igati rahule. „Võrreldes tavapäeva müüginumbritega, oli kampaaniapäeval müük 45 protsenti kõrgem,“ selgitas Kivi.

Kivi selgitas, et kuna kaup24.ee kaubavalik on väga lai, siis Musta reede pakkumiste alla kaasatakse mitmeid väga erinevaid tootekategooriaid ning allahindlusega tooteid jagub kõigile. Eraldi soodustooteid või tehtavaid pakkumisi Kivi üksikasjalikult nimetada ei soovinud.

„Kogemus näitab, et eestlastele ostupühad meeldivad ning ühtviisi hästi töötavad nii kodumaised kui ka rahvusvahelised tähtpäevad või pühad,“ ilmestas Kivi Eesti inimese tarbimisharjumusi. Samale tõdemusele jõudis ka Alina Kester Loverte e-poest, öeldes, et soodusmüügid ning kampaaniad on vajalikud, ent need tuleb hoida kliendile arusaadavalt lihtsad ja läbipaistvad. "Hindadega ainult meelitamine ja segaduse tekitamine on vale," ütles Kester.

Loverte on Musta reede kampaaniat teinud ühel korral ning Kesteri sõnutsi läks see väga edukalt. Sel aastal on Lovertes kõikide ilutoodete sooduspakkumised koondatud Black Friday kategooria alla, kus on soodustus 25%.

Eesti e-pood katsetab isikupärasema lähenemisega

Ilutoodete veebipoe Mylook.ee turundusjuht Ivar Arulaid räägib, et kui eelnevatel aastatel pole Musta reede kampaaniaga kaasa mindud, siis sel aastal otsustati katsetada Roosa reede eripakkumisega, mil pakutakse tasuta kohaletoimetust nii Eestisse kui ka Soome. Kampaaniapäeva nimetus tuleneb aga veebipoe tunnuseks saanud toonist - roosast.

"Ma ei nimetaks Hullusid päevasid ja Osturallit Eesti ostupühadeks, sest antud juhul on tegu kahe ostukeskuse kampaaniatega. Ainus, mida julgeksin nimetada tradistiooni poole püüdlevaks on Eesti E-Kaubanduse liidu poolt igal aastal korraldatav E-smaspäev ehk e-poodlemise päev, mil nii suuremad kui ka väiksemad Eesti veebipoed klientidele allahindlusi pakuvad," selgitas Arulaid.

Arulaid oli veendumusel, et teiste allahindluskampaaniate kõrval on Eestis ruumi päris oma ostupühaks.