Business Insider koostas viktoriini, millega saab iga tarbija testida enda teadmisi ja välja selgitada, kas on tuttav maailmakuulsate brändide logode saamislugudega.

Kust tuli Coca-Cola punane-valge värvikombinatsioon?

1890. aastate keskpaigus hakkas ettevõte oma siirupivaate värvima punaseks, et maksu- ja tolliameti agentidel oleks neid kergem eristada alkoholisisaldusega vaatidest. Coca-Cola kompanii nimetas isegi oma esimese temaatilise ajakirja 1924. aastal „Punaseks vaadiks“ (The Red Barrel).

Foto: Andres Putting

Miks on Google logo vikerkaarevärviline?

Värvivalik ning nende järjestus pidi viitama mängulisusele. Ruth Kedar, graafiline disainer, kes Google logo välja töötas, ütles, et otsustati põhivärvide (sinine, punane,kollane) kasuks, aga näitamaks, et Google otsingumootor on innovaatiline ega järgi üldtuntud reegleid, muudeti nende järjestust ja „L“ täht värvus roheliseks ehk sekundaarvärvi.

Justin Sullivan, Getty Images

Miks on BMW logo sinine ning valge?

Üldtuntud, kuid paraku vale arusaam on, et logo esindab sinise taeva taustal pöörlevat propellerit. Nii see aga polnud – kaks sinist ning kaks valget veerandit sümboliseerivad Saksamaa geograafilist üksust Bavariat, mille lipuvärve logol kasutatud ongi.

Foto: Andres Putting

Facebooki logo on üksluiselt sinine. Miks?

Seda väga lihtsal põhjusel – Facebooki asutaja Mark Zuckerberg on värvipime ega erista punast või rohelist värvust. Zuckerberg ütles väljaandele The New Yorker, et sinine on tema jaoks värvidest kõige rikkam toon, kuna näeb seda täielikult.

Facebook, Wikipedia Commons

Miks on kütusefirma Shelli logo punane ning kollane?

Kui Shell alustas oma teenindusjaamade ehitust Californias 1915. aastal soovis ettevõte teistest eristuda ja kirkamate toonidega välja paista. Otsustati kollase ja punase kasuks, kuna osariigil olid tugevad sidemed Hispaaniaga.

Thomson Reuters

Starbucksi logo on ajas palju muutunud ning varem oli see pruuni värvi. Miks vahetas ettevõte oma logo rohelise vastu?

Starbucksi tegevjuht Howard Schultz avas omaenda espresso kohviku nimega Il Giornale vahetult pärast seda, kui ta lahkus kohvimajaärist, sest ei suutnud uutele brändi omanikele maha müüa ideed, mille kohaselt oleks espressot ka Starbucksi menüüs pakutud. 1987. aastal, kui Starbucksi algupärased omanikud ettevõtte Schultzile maha müüsid, muutus ka brändi logo. Uus logo oli Starbucksi ja Il Giornale tunnustoonide segu.

Starbucks

Fox's Seattle/Pinterest

Miks on Yahoo logo lilla?

Levinud on kaks erinevat versiooni, miks on otsingumootori tunnustoon just lilla. Esimese kohaselt läks Yahoo kaasasutaja David Filo 1995. aastal sisustuspoodi värvi järele, et päevinäinud kontori seinad üle võõbata ning leidis suurel hulgal lavendli-lillat tooni soodusmüügist hea hinnaga. Teise stsenaariumi kohaselt oli Filo arvanud, et ostis poest tegelikult halli värvi, aga kontori tugeva helendava (fluorestseeriva) valgustusega paistis värv seintel hoopis lillakas.

Yahoo, Skye Gould, Business Insider