VNV teatel ei sea Hollandi valitsus rikaste naftariikide riigilt tuge saavatele lennufirmadele mingeid takistusi. Väikesed lennufirmad vähem huvipakkuvatest regioonidest võetakse aga vahele, vahendab portaal Luchtvaartnieuws.

Estonian Air pidi lendamise lõpetama, sest Eestis pole naftat ega raha, kirjutas VNV president Steven Verhagen laupäeval Twitteris. Estonian Air pidi Euroopa Komisjoni otsusel riigi abina saadud 85 miljonit eurot tagasi maksma ja lõpetas selle tagajärjel novembris tegevuse.

Hollandi pilootide ametiühing on pahane, sest Araabia Ühendemiraatide lennufirma Emirates sai just loa lennata iga päev ka teise Airbus A380-ga Schipholi.

„Dijksma argumentatsiooniga on tee lahti riigi subsideeritud Emiratesi 3.-le, 4.-le ja 5.-le A380-le,“ ütles Verhagen Twitteris.

Euroopa Lennufirmad seisavad silmitsi karmi konkurentsiga Lähis-Ida riiklikult toetatavate lennufirmadega, nagu Emirates, Etihad ja Qatar Airways.