Iseseisva kaubamärgipõhise kliendiprogrammi loomine väikese või keskmise suurusega jaekaubandus- või teenindusettevõtte jaoks võib kujuneda kulukaks ja väheefektiivseks. Ilma suurte turundus- ja reklaamiinvesteeringuteta on mahukat kliendibaasi luua ning jõuda uute potentsiaalsete klientideni keeruline ja aeganõudev protsess, millega kaasnevad arvestatavad püsikulud ja lisatööjõu vajadus.

Julgen väita, et kasvava tarbimise ühiskonnas ja globaliseeruval jaeturul on lojaalsusprogrammide ainus mõistlik tulevik firma- ja piiriülesed platvormid, siirduvad nutifonidesse, mis aitavad jõuda veel rohkemate lõpptarbijateni ning seeläbi tõsta ettevõtte käivet. Sellist multifunktsionaalset kliendikaardi ristkasutust ja -turundust pakkuv platvorm Lyoness tegutseb Eesti turul juba kolmandat aastat ning ühendab 120 000 lõpptarbijat ja ligi 1000 ostukohta. Sellele lisandub üle 5 miljoni ostja 46 riigis.

Rahvusvahelise lojaalsusprogrammiga liitunud tarbijad on tekitanud 2015. aastal meie ettevõttele käivet ca 800.000€. Oste saab registreerida meie ettevõtte Esprit, Vero Moda ja Jack&Jones kauplustes. Me ei saa väita, et see on täies ulatuses lisakäive, kuid tulemusega saab jääda rahule. Keskmiselt tasub firma- ja piiriülese lojaalsusprogrammiga liitumine ennast ära mõne kuuga, kuid liitunud ettevõte peab selle programmiga ka kohusetundlikult tööle hakkama, niisama klient teie ärisse ei tule.

Pakutav lahendus on väga mõistlik valik väike ja keskmise suurusega ettevõtetele (VKE), kes täna hoiavad oma püsikliendiregistrit Excelis või mõnes muus registris, mis reaalsuses muutub ebatäpseks üsna lühikese ajaga ja kui ühel päeval tekib soov klienti teavitada uuest tootest või teenusest, ei jõua teade kohale. Lojaalsusprogrammi lahendusel otsesed püsi- ja halduskulud ei ole. Eestis tegutsevate ettevõtete müügistatistika järgi võib Lyonessi lojaalsusprogrammiga liitumine tekitada keskmiselt 10-15% lisakäivet aastas.

Kuidas on see võimalik? Väga lihtne – saabunud on uus reaalsus, üks kaart, üks maailm. Seda kaarti saab kasutada mitmes erinevas riigis ja ilmselgelt asendab see kaart enamus kliendikaarte tarbijate rahakotis. Tänu mobiilirakendusele kaart on tarbijal telefoniga alati kaasas ja kogenenumad kliendid maksavad oma ostude eest telefoniga. Tarbijad ostavad, saavad igalt ostult raha tagasi ja koguvad ostupunkte. Lihtne, arusaadav ja mugav.

Lojaalsusprogrammiga liitunud ettevõte saab ligipääsu olulisele ostukogukonnale kui ka korraliku kliendihaldusprogrammi (CRM), mille abil saab ka VKE teostada suunatud turundust, säästes selleks varem kulunud aega, raha ja nõustamisteenust, mida osutati reklaamiagentuuri poolt. Cashback-Solutions paketiga antakse ettevõttele kaasa korralik CRM, püsikliendi hindamise, statistika, analüüsi tööriistu. Samuti tasuta võimalust teha suunatud eripakkumisi, saata uudiskirju ning viia läbi kliendi rahulolu küsitlusi. Ilmselgelt aitavad need võimalused vähendada turundusele tehtavaid kulutusi. Teine suur eelis on ettevõtte pildil olemine, kus tarbijate kasutuses olev mobiilirakendus aitab klientidel teie äri üles leida, kasutades selleks Google kaardirakendust.

Teine tulevikutrend on kuluvaba ristturundus, mis seni on olnud kohmakas ja aeganõudev. Enne kui mingi lahendus tarbijani jõuab, on selle lõpplahendusele kulunud mitmeid töötunde ja üldiselt ei ole võimalik tulemust väga täpselt mõõta. Nii mõnelgi partnerettevõttel on nüüd võimalus saata oma kliente teistesse partnerettevõtetesse, teha nendega koostööd, pakkuda täiendavaid hüvesid või diile ja selleks ei pea korraldama pikki koosolekuid. Reklaam meediakanalites on kallis, firmaülene keskkond pakub seda ostukogukonnale tasuta. Ettevõte saab alati soovi korral üles laadida eripakkumisi ja need on tarbijatele nähtavad, seda ka välisturistidele.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena