Ajakirjanikke oli kohal rohkem kui Eestis pressikonverentsidel tavaks, sest sündmust oli jäädvustamas lisaks Eesti ajakirjanikele ka Soome press ning kõik rahvas ei tahtnud väiksesse ruumi äragi mahtuda.

Muude küsimuste hulgas kuulub memorandumisse ka lubadus uurida lähemalt Tallinna ja Helsingi vahelisse tunneli võimalikkust ja vajalikkust. Nagu Eesti Päevaleht täna kirjutas, siis läks aastavahetusel põhjanaabrite juures kahe riigi vahelise püsiühenduse teemal käima lausa rahvaarutelu mõõtu väitlus.

Seega kasutas Ärileht võimalust ja uuris pärast dokumentide allkirjastamist Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministrilt Anne Bernerilt, miks Tallinna-Helsingi tunnel soomlastele nii vajalik on.

Miks on Helsingi ja Tallinna vaheline tunnel Soomele tähtis? Kas laevaühendusest ei piisa?

See memorandum loob visiooni tulevikuks. Meile on olulised nii ühendused Soome põhja- ja lõunaosa vahel kui ka Soome ning ülejäänud Mandri-Euroopa vahel. Eriti läbi Eesti. See oleks ühtlasi ka loomulik jätk Rail Balticule.

Mida rohkem meil on transpordi võimalusi, mida sujuvamad need on, mida vähem peab kaupa ümber laadima, seda paremini mõjub see majanduskasvule. Ühtlasi suurenevad töövõimalused. Inimestel on kergem elada ühes ja töötada teises linnas.

Seega üks oluline faktor selles projektis on Rail Baltic?

Rail Baltic on oluline faktor, sest see oleks alternatiivne võimalus nii kauba transpordiks kui inimestele reisimiseks. Tunnel oleks hea võimalus Helsingil ennast Rail Balticu külge haakida. Seega Rail Balticu lõpp ei oleks mitte Tallinnas vaid hoopis Helsingis.

Kui kiiresti te arvate, et jõutakse tunneli ehitamiseni? Räägitud on sellest ju juba aastaid.

Ma loodan, et see on varem kui teie minister pensionile läheb. (Eesti majandus- ja taristuminister Kristen Michal ütles intervjuule eelnenud pressikonverentsil, et ta loodab, et siis kui tema pensionil on, saab Helsingisse Tallinnast juba tunneli kauda – L.V.). Muidugi võtab see kõik aega. Arvutused, uuringud, rahaliste vahendite leidmine. Ehitamine ise võtab ilmselt kõige vähem aega.

Millal te arvate, et ehitamisega algust saab teha?

Ma loodan, et ehitustöödega on reaalne algust teha lähema kümne aasta jooksul.

Viimased uuringud on hinnanud projekti maksumuseks 9-13 miljardit eurot? Mis on teie hinnang? Kui kalliks see kõik võib minna?

Esimene hinnang on 13 miljardit ja ma arvan, et esimest hinnangut tuleks alati kahekordistada. Ma pean oluliseks, et meil oleks realistlikud arvutused ja me peame tagama selle, et oleks olemas piisav kaubavool.