Alusta käivitamist siduripedaalist

Kuna õlid mootoris ja käigukastis muutuvad külma ilmaga seistes tahkemaks, on ka mootori ning käigukasti detailide liikumine esialgu raskendatud. Hiljem, mootori soojenedes, see muutub.
Käivitamise ajal on soovitav siduripedaali all hoida, nii lahutate mootori käigukastist ning käivitamise hetkel on ringiveetavaid sõlmi (käigukast) tunduvalt vähem kui muidu.

Jäta gaasipedaal rahule

Mida aeg edasi, seda vähem on kasu gaasipedaali vajutamisest auto käivitamisel. Vanemate autode puhul võis sellest isegi abi olla aga tänapäeval, kui mootori käivitusmehhanisme juhib arvuti, tekib sellest pigem kahju. Nimelt võid liigse pedaalivajutusega hoopis kogu süsteemi kütusega üle ujutada, sädet ei pruugi enam tekkidagi ning auto käivitamine ei õnnestu mõnda aega.

Avalda süütega toitesüsteemile enne käivitamist survet

Enne kohest käivitamist miinustemperatuuridel, on süüdet soovitav sisse keerata rohkem kui 1 kord. Piisab näiteks 2-3 korrast. Kuna „süüde sees“ asendis rakendub kütusepump, on nii võimalik pumbata korduva kütusepumba sisse/välja lülitamisega süsteemi rohkem kütust, et sellest piisaks efektiivseks käivitamiseks. See on ka vahel peamiseks põhjuseks, miks auto ei taha esimesel katsel koheselt käivituda – kütust lihtsalt ei jätku.

Eelsoojenduse märgutule kustumine

Mootor käivitub tõrksalt või ei käivitu üldse madala temperatuuriga. Diiselmootoriga auto puhul oota ära eelsoojenduse märgutule kustumine ja käivita auto pärast seda.

Hoia aku töökorras

Kindlasti tasub veenduda ka aku korrasolekus, et see ühel hetkel autojuhti lihtsalt ebameeldivalt ei üllataks. Käivitamise hetkel katsu kõikvõimalikud lisatarbijad (tuled, raadio jne) välja lülitada.