Saare Autex on Saaremaa üks suuremaid akumüüjaid ja sealt kinnitatakse, et külmade tulekuga on akude müük tõesti suurenenud, kirjutab ajaleht Meie Maa.

Kas aga peab esimese akutõrke korral kohe uue aku ostma, seda Autexi juhataja Johannes Kiider ei kinnita - üht-teist annab siiski ka inimestel endal ära teha.

"Asi on selles, et paljud autod sõidavad väga vähe ja auto käivitamine võtab rohkem voolu ära, kui auto tagasi jõuab anda. Probleem on selles, et aku on pigem liiga tühi ja külm lihtsalt võimendab seda," selgitas Kiider.

Muidugi on juhuseid, kus aku on tõesti defektne või juba liiga vana, kuid ka täiesti uue akuga võib juhtuda sama - ehk kui autoga pole piisavalt palju sõidetud, ei lähe see külmaga käima.

Refereeritud artikli täisteksti loe Meie Maast.

Mõned päevad tagasi rääkis Delfile aga Tondi autoteeninduse diagnostika ja lukksepatööde meister Peter Viks, et lühikesed sõidud ja kogu autoelektroonika korraga kasutamine külmadel ilmadel on pannud paljude autode akudele tugeva löögi.

Praegu läheb Viksi sõnul suurem enamus akuostjaid või siis neid, kes on aku ostnud, kuid leiavad, et see on praak, uuele ringile, kuigi tegelikult pole akuga lahti midagi.

„Probleem on sageli väga lihtne - akut pole laetud. Inimesed kasutavad nii külmade ilmadega korraga kogu auto elektroonikat - istmesoojendusi, kliimaseadet, konditsioneeri ning sõidetakse maha väike vahemaa, näiteks viis kilomeetrit. Selle ajaga võetakse akult ära oluliselt rohkem, kui see tagasi saab. Nii päevast päeva võib ühel hetkel aku tühi olla ja auto mitte käivituda," märkis Viks.