Jon Bereisa, General Motorsi kompanii endise vastutava inseneri kalkulatsioonide kohaselt võrdub telefoni laadimine autos 0,03 miili ühe galloni kütuse kohta (keskmise kütusekulu 8,7l/100km kohta, võtab USB-pesa sajale meetrile kuluva kütuse).

Võttes mõõdupuuks USAs registreeritud sõidukite koguarvu, tähendaks see lisanduvat 970 000 tonni süsihappegaasi, mis annab kõva põntsu kliimasoojenemisele.

Autotootjate vahel käib juba praegu aktiivne konkureerimine pakkumaks parimat võimalikku auto elektroonikat ja üheks võtmesõnaks selle juures on rohkem kui ühe USB-pesa ehitamine sisustusse. See sillutab aga teed aina kasvavale õhusaastatusele.

Lisaks pole vähem oluline see, et tavatarbija jaoks tuleb koduses majapidamises telefoni laadimine 33 korda soodsam kui sõiduautos.

Kolmandaks, tegu pole ainult keskkonnaprobleemiga. Aina kasvav sõidukiga ühilduvate nutiseadmete arv, puutetundlikud multimeedia ekraanid autodes ning teised tehnoloogilised uuendused kasvavad paljudel autotootjatel üle pea, sest 12-voldised elektrisüsteemid jäävad juba ajale jalgu. Mõned autotootjad ongi nüüdseks katsetama asunud 48-voldiseid elektroonika süsteeme oma uuematel testmudelitel.

IHS hinnangul kasvab USAs müüdud USB-laadimispesadega sõidukite arv 2022. aastaks 16,7 miljonini. Globaalsetele müüginumbritele ennustatakse aga 2022. aastaks peaaegu kahekordset kasvu, eelmise aasta 49 miljoni pealt 85 miljonini.

Need arvnäitajad ei ilmesta aga teist olulist tegurit - mitu USB-pesa sõidukites saadaval on. Võtame näiteks selle aasta teises pooles müügile tuleva Chrysler Pacifica minibussi. Uuel mudelil on lausa üheksa USB-pesa, rohkem kui ühelgi teisel sõidukil.

Bereisa selgitas, et kuigi tihtipeale on telefoni (või mistahes nutiseadme) laadimine sõiduki USB-pesas inimese jaoks vältimatu ning juba asendamatuks muutunud mugavus, on kõige targem oma seadmeid laadida siiski kodus. Majapidamise elektrivõrgus telefonilaadimine tuleb lausa 33 korda odavam kui sõidukis. Samuti toodab sel moel seadme laadimine poole vähem süsihappegaasi.