CV-Online’i turundusjuht Heikko Gross sõnab, et enamik CV-Online’i kuulutusi on küll eeskätt suunatud juhtide, spetsialistide ja oskustööliste leidmiseks ning palkamiseks, kuid vaatamata sellele näitab top 3, et vaadatavust aitab tõsta see, kui tuuakse välja, miks töö on sotsiaalses plaanis oluline ja kuulutuse sisu esitatakse mänguliselt.

„Otsime meeskonda laevakassi“

Kõige populaarsem töökuulutus 2015. aastal otsis hoopiski neljajalgseid kandidaate. Grossi sõnul oli nende jaoks tegu üllatusega ja suurt vaatamiste arvu toetas sotsiaalmeedias kulutulena leviv töökuulutus. „Kandidaadile olid ikka olemas ka eraldi nõuded,“ selgitab Gross, et ka kassidele kehtivad tööturu reeglid.

Inimesed kibelevad kooli tagasi

Nii teise kui ka neljanda koha edetabelis hõivad Noored Kooli programmi kandideerimine, sest avaldusi saab esitada kahel korral aastal- sügiseti ja kevaditi. „Olime antud programmi koostööpartner ning aitasime levitada infot programmis osalemise kohta. Tundub, et paljudel inimestel on huvi elus vaheldust leida ja meie meelest on väga tervitatav trend, et väljundina nähakse koolielu ning õpetaja tööd,“ ütleb Gross.

Silma paistab soov aidata

Kolmandale kohale platseerus kasvataja ametikoht, mida pakkus sihtasutus Tuletorn, mis tegeleb käitumis- ja tundeeluhäiretega laste ning noortega. Antud juhul oli tegu probleemsete Saksa laste kasvataja otsinguga. „Ka see kuulutus levis veebis ning sai ühiskonnas suure kõlapinna,“ täpsustab Gross.

Tõmbenumbrina mõjuvad eripärased või laiale sihtrühmale suunatud kuulutused

Esikümnesse mahuvad töökuulutused erasektori pakkujatelt, mis võluvad kas vormi või sisuga. Samuti on enamik neist positsioonidest assisteerivad ehk tööd, mida võivad teha enamik inimesi. „Kindlasti eristub teiste seast AS Favori 9. kohale platseerunud kuulutus, kus otsiti Eesti juurtega inimest elektriliste mini-mootorrataste tootmise ja turundamise arendustiimi. Ka kümnendal kohal asuv e-residentsuse arendusmeeskonna juhi ametikoht paistab silma, sest pikemas perspektiivis on Eestis väga olulise valdkonnaga,“ võtab Gross edetabeli kokku.

Kui enim vaadatud ehk enim portaali külastajate klikke saanud töökuulutusi on lihtsam välja selgitada, siis enim kandideerimisi saanud ametikohti on keerulisem välja tuua, kuna tööandjad soovivad teinekord kandidaatide elulookirjeldusi eraldi meiliaadressile mitte süsteemi vahendusel. Sellegi poolest oli CV Keskuse turundusjuhil Henry Auväärtil võimalik nimetada viis populaarseimat ametit, mida tööotsijad portaalis noolivad.

1. Klienditeenindaja – tegu on suurima tööpakkumiste arvuga sektoriga Eestis ning loovamad kuulutused koguvad kuuajalise perioodiga enam kui tuhat kandidaati.

2. Riigisisene autojuht – „Üllatavalt suur autojuhtide aktiivsus oli tingitud languses olevast ekspordisektorist, kui veondussektoris lõpetas tegevuse (siinkohal küll mitte ainult maanteetranspordis) 181 ettevõtet, mis kasvatas ülejäänud töökäte sooviavaldusi siseneda taas tööturule. Lisaks on rändekriisiga suurenenud märkimisväärselt rahvusvaheliste autojuhtide riskid, mis on kasvatanud nende tööotsijate arvu, kes soovivad tööle asuda Eesti piires. Seepärast laekus riigisisese autojuhi leidmisel tihtipeale ka enam kui 500 sooviavaldust,“ selgitab Auväärt.

3. Turundusassistent

4. Sekretär – asjaajaja – sekretäritöö on paljudele koolilõpetajatele esimene samm tööturul, et kogemustepagasit suurendada.

5. Müügiesindaja – „Ametid, mida on võimalik täita ka osalise tööajaga, koguvad lihtsasti sadu kandidaate, sest paindlik tööaeg on kiirelt saanud tööturul võlusõnaks,“ ütleb Auväärt.