„Esimene kontakt Estraveli reisiesindajaga K.O.-ga toimus eelmise aasta lõpus, 4. novembril. Õnnitleti võidu puhul ning pakuti välja sihtkohti soojale maale. Kuuenda novembri kirjas kinnitab K, et võime valida reise ka Novatoursi ja Tez Toursi kodulehtedelt. Sama juttu kinnitatakse veel kord ka 11. novembri kirjas," alustab reisi võitnud Rene sündmuste kirjeldust.

"Minule üllatusena läheb aga reisiagent vaikselt puhkusele ja meid ei suunata kellegi juurde edasi vaid jäetakse kuni 24nda novembrini ootele (st 13 päeva). Pärast lühikest kirjavahetust ning hotellidega tutvumist teeme 29. novembri kuupäeval päringu teise riigi, Egiptuse kohta. Reisiagent on aga puhkusel ja vastust ootame neli päeva. Kirjas pakutakse soodushinnaga Novatoursi reise, kuid kuna detsember on käes, siis oodates jõulueelset šoppamismaaniat, on hinnad üsna krõbedad. Kuna kavatseme pühad vaikselt kodus veeta, jätame hetkel reisiplaanid katki ja seame sihiks jaanuari. Kuu aega meilivahetust ja tulemus null," kirjutas toimetusele Rene, kes reisi võitis ja lõpuks sellest ilma jäi.

Jaanuari algul saabunud kirjast selgub äkki, et Estravel ei müügi Novatoursi soodushindadega pakkumisi, kuigi novembris sellist juttu polnud.

„Probleem olevat selles, et Novatoursi kodulehel „kollase kastiga" ümbritsetud hinnad neile ei kehti ja nemad müüvad vaid ilma kollase kastita hindade järgi, mis neil on samad ja mida nad oma kirjas ka rõhutavad. Kuna tegu on esmaspäeva hommikul avaldatud soodusreisidega, mis loomulikult müüakse kiiresti läbi, muudame kiiresti oma valikut ning jääme lootustrikkalt ootele. Vastus kirjale tuleb paraku mitu tundi liiga hilja, piletid on otsas ja pealegi on neil täiesti oma broneerimissüsteem, mis ei võimalda mingeid sooduspakkumisi, seega esimestes kirjades jagatud Novatoursi veebiaadress on sulaselge vale ja lõksu meelitamine! Kiri on täis vabandusi ja ettekäändeid, miks nende hind on kõrgem kui veebilehel pakutu, kuid odavast reisist oleme igal juhul ilma. Vahemärkusena peaks mainima, et praktiliselt kõikide e-kirjade vastusaeg on minimaaselt 4 tundi," jätkab Rene saaga lahti jutustamist.

„Pöördun murega Estraveli juhtkonna poole, kellelt ei tule mingisugustki selgitavat vastust. Kasvõi eitavat või naeruvääristavat, lihtsalt ignoreeritakse," lisas Rene.

„Oleme üdini pettunud, kuid ei anna veel alla. Teeme kõik viimase kirja kohaselt - helistame reisibüroosse, et saada hetkel kehtiv ning korrektne hind ja pakkumine. Uus agent M.A. edastab meile pakkumised ning broneerime küll planeeritust tunduvalt kallima reisi, kuid nähtavasti nende bait-and-switch töötab ja oleme oma reisiotsuses kindlad. Järgmine päev ootavad postkastis ka reisilepingud, kus aga huvitaval kombel on ühe reisija nimes trükiviga (seda loomulikult selleks, et leping tulevikus kehtetuks tunnistada). Ma ei suuda seda järgmist rida kirjutades naeru kinni hoida - agent M. läheb aga puhkusele ja naaseb kontorisse alles nelja päeva pärast. Vahepeal on Novatours aru saanud, et ega keegi hetkel Egiptusesse ei kipu ja lennukid on pooltühjad. Et kahjusid kokku hoida, tühistab „turvakaalutlustel" laupäevased lennud ning jätab alles vaid neljapäevased (sest neljapäeviti ei ole ju ohtlik, terroristid töötavad vaid laupäeviti!)," kirjeldab Rene oma nägemust olukorrast.

„Küsin Estraveli üldiselt meililt informatsiooni ning saan vastuse, et nemad ei tea paraku midagi. Kirjutan siis ise oma tarkusest, paludes tõsta meie reis laupäevalt neljapäevale. Vastuseks saan üldmeilit, viis tundi hiljem, südaööl, pika kirja, et meie laupäevane reis jääb ära ja kas soovite tõsta neljapäevale! Vastan siis veel korra palvega tõsta meie reis neljapäevale, kuid 12 tundi hiljem saabub agendilt M. kiri ilma igasuguse elementaarse viisakuseta (kasvõi „Tere" oleks teinekord tore), et neljapäevane reis on paraku täis saanud. Järgnevas, samuti „Tere" ta kirjas väidetakse, et need neljapäevased piletid olid ammu otsas, kuigi vaatasin alles mõned tunnid tagasi neid Novatoursi kodulehelt ja Tez Tour kinnitas veel täna õhtul (teisipäeval - toim.), et pileteid on," rääkis Rene arusaamatult lõppenud juhtumist.

Estraveli tegevdirektor ja juhatuse liige Anne Samlik kinnitas toimunut

Rene võitis Facebookis korraldatud loosikampaania, mille auhinnaks oli edasi-tagasi lennupilet Rooma. Kampaania korraldajaks ja reklaamijaks oli teine ettevõte, Estravel oli lennupileti vahendajaks. Vastavalt kampaania tingimustele tuleb lennupiletit kasutada reisiks vahemikus 4. jaanuarist 31. märtsini 2016 ning võitjale sobivad lennukuupäevad reisibüroole vähemalt 30 päeva ette teatada, et saaksime vormistada parima võimaliku väljumise.

Kui olime võtjaga ühendust võtnud, selgus, et ta eelistaks Roomale mõnda teist sihtkohta ning kuigi kampaania tingimustes ei olnud seda ette nähtud, olime nõus esialgse auhinna asendama 300-eurose reisirahaga, mille eest klient võib ise sobiva reisi välja valida.

Et kinkekaart reisiks vormistada, algas suhtlus kliendi ja reisikonsultandi vahel. Sobivate sihtkohtade ja reisikuupäevade leidmine kestis pea kaks kuud ning tõi kaasa mitmeid muudatusi reisiplaanides. Kuna püüame oma klientidele võimalikult operatiivselt vastata ja olla reisil ette tulevate ootamatute olukordade lahendamiseks kättesaadavad ööpäevaringselt, siis töötame vahetustega. Sellest tulenevalt on kliendiga suhelnud mitu erinevat reisikonsultanti ning sellega on kaasnenud mõningaid möödarääkimisi, samuti esines mõlemapoolseid viivitusi e-kirjadele vastamisel. Vabandame kliendi ees Estravelist tulenevate viivituste ning möödarääkivuste pärast!

Jaanuari alguses valiti sobiv reis siiski välja ning Rene kinnitas reisikorraldaja Novatoursi reisi Hurghadasse neljale inimesele, tasudes ise osa reisieelarvest. Tulenevalt Egiptuses toimuvatest sündmustest tühistati mitmed väljumised Hurghadasse, et oleks tagatud reisijate turvalisus.

Reisikorraldaja Novatours tühistas turvakaalutlustel ka Rene välja valitud 23. jaanuari reisi Hurgadasse. Estravel ise päikesereise ei korralda ning vahendajana saame pakkuda tühistatud lendude asemel alternatiivseid reisikuupäevi või reisiraha tagastust.

Kuna kliendi poolt asenduseks valitud kuupäeval ei olnud lennureisile nelja vaba kohta (pakkuda oleks vaid kaks), siis otsustas ta 12. jaanuaril reisist loobuda ning samal päeval tagastasime makstud reisiraha.

Klient ei ole pöördunud otse juhtkonna poole. Vabandame veelkord tema ees tekkinud ebameeldivuste pärast.