Toimetusega võttis ühendust noormees, kelle lend Tallinnast Inglismaale Londonisse pidanuks väljuma eile, 18. jaanuaril kell 12 päeval Tallinna lennujaamast. Kõigile ootamatult teatati aga viis minutit enne väljumiskellaaega, et lennuk ei jõudnudki Tallinna ning olla teinud hädamaandumise Riias.

„Sellele järgnes sõnum, et uus lend ootab meid kell 17.30 Riias ning pool tundi hiljem tuli teade, et reisijad viiakse sinna bussiga,“ selgitas lugeja asjade algset kiiret ning efektiivset käiku. „Jõudsime Riiga kell 18.00, aga kõik paistis korras olevat, sest saime uued piletid,“ rääkis ta.

Selleks hetkeks oli lennujaamade vahet askeldamine võtnud juba oma aja ning tegelikult pidanuks lennuk Londonisse jõudma juba kell üks päeval (Londoni aja järgi). Pikem ootamine aga alles algas, sest tabloole tuli teadaanne, et lend hilineb ja uueks väljumisajaks seati 19.45. „Lõpuks, kuskil veerand üheksa ajal küsisime ise, et kas lend ei peaks olema juba väljunud ja meie Londoni poole teel,“ selgitas reisija olukorda koha peal. Lennujaamast vastati, et hoopiski südaööl, täpselt kell 00.00 väljub Londoni lend ning seda on korduvalt ka teadvustatud.

„Võib-olla tõesti. Ehk oligi sellist infot lennujaama kõlaritest jagatud, aga kogu info, mida Riia lennujaamas antakse, on kas läti või vene keeles. Ainus inglisekeelne teade, mida kuulsime, oli siseruumides suitsetamist keelav teadaanne!“ oli reisija pahane lennujaama tekitatud infosulu peale.

„Pärast kahteteist tundi ootamist ja jooksutamist lootsime 00.00 lennule saada, kuid kokkuvõttes polnud sel enam tähtsust, sest enamus inimeste lõppsihtkoht polnud London ning nad ei peatunud seal,“ rääkis noormees ja lisas, et ka tema pidi oma eelnevalt soetatud bussipiletid prügikasti viskama, sest ronge ja/või busse sellisel kellaajal ju nagunii ei liigu.

„Mitte ühtegi siirast pilku, vabandust ega abi Ryanairi poolt. Saiake, veepudel ja 5- eurone vautšer, aga see on ka kõik,“ oli reisija lennufirmas pettunud ning pidas tekkinud olukorda täielikuks sigaduseks, mille eest vastutab Ryanair.

Tallinna lennujaama avalike suhete juht Priit Koff ütles, et lend viidi Riiga üle keeruliste ilmaolude tõttu. "Temperatuur lähenes nullile ning lumi muutus libedamaks. Sellistel puhkudel mõõdavad rajameistrid pidevalt lennuraja haardetegurit ning edastavad vastavat teavet koos muu ilmainfoga pilootidele ning teistele asjaosalistele," rääkis Koff.

Ta selgitas, et igal lennufirmal on omad nõuded ning protseduurid, mis määratlevad, millistes tingimustes on nende firma lennukid valmis maanduma, kuid lõpuks on see lennuki kapteni otsus. "11.35 Tallinnas maanduma pidanud lennuki kapten otsustas maanduda Tallinna asemel Riias ning seetõttu korraldas Ryanair ka oma eilse logistika ümber, viies reisijad Tallinnast Riiga (ning vastupidi) bussidega," kommenteeris Koff.

"Mingit hädamaandumist ei ole olnud, samuti ei ole olnud ka ohtu reisijatele. Samal ajal teised lennufirmad maandusid ja tõusid õhku kenasti, kuid näiteks Ryanairil ongi oluliselt karmimad nõuded maandumistingimuste osas, kui lennundusregulatsioonid seda ette näevad," tõdes Koff.

Miks on Ryanairil nn karmimad nõuded ja vaatamata ümberkorraldustele viibis lennuväljumine ka Riiast, on hetkel selgusetu.

Hea lugeja, kui olid reisija Tallinna-London lennul või omad eelnevalt sarnaseid kogemusi Ryanairiga, jaga sinagi meiliaadressil kasulik@delfi.ee või kommentaariumis teavet, mis täpsemalt toimus.

Lugu on täiendamisel.