"Soovisin printida isiklikke pilte ettevõttes Fotolabor Pluss OÜ, mis tegutseb Rakveres, Vaala keskuses. Otsustasin nende teenuse kasuks just põhjusel, et see on soodsaim Rakveres," selgitab lugeja. Noormehel ei olnud võimalik endal pilte edastada ja lasi seda teha oma elukaaslasel, kes pildid mälupulgal neile andis.

"Pilt, mis sai edastatud, oli korrektselt pildistatud professionaali poolt ning töödeldud õigetesse mõõtkavadesse, just sel lihtsal põhjusel, et vältida ebameeldivusi igasuguste möödarääkimiste ja vääriti printimiste näol. Kahjuks reaalsuses see nii ei läinud ning lõpptulemus oli ikkagi mitterahuldav," räägib meesterahvas.

Kuna mees ei tahtnud edasi-tagasi fotopoe vahelt pendeldada, otsustas ta enne kohapeale naasmist kirjutada e-kirja. "Kahjuks sain vastuse, mis on ilmselgelt ebaprofessionaalne, üleolev ja isegi lausa ülbe. Ettevõttes eeldatakse, et klient on kõiketeadja professionaal ja oskab juba eelnevalt korrektselt pildid neile edastada ja nemad vajutavad lihtsalt nuppu ja ongi kõik," oli lugeja pahane.

"Lõplikel piltidel olid ääred ära lõigatud, mis omakorda vähendas pildi väärtust, kuna lõikamise tulemusel jäi ühel pildil järele ühekäeline laps ja "sirge" soenguga mees. Võin nii palju mainida, et tegemist oli matusepiltidega, millega mul on tugev emotsionaalne seotus, sentimentaalne väärtus ja ebakvaliteetsus on aktsepteerimatu," selgitas meesterahvas.

Sellele järgnes vägagi krõbe kirjavahetus ettevõtte ja kliendi vahel, mis tipnes arvete klaarimise lõppvaatusega Facebookis, kui Fotolabori juhataja Imre Termonen klienti "rumalaks" ja "parajaks trolliks" nimetas. "Kui üks loll ei saa aru, et ruut on ruut ja ruudust ilma midagi muutmata-lõikamata ristkülikut ei saa, siis pole midagi teha," sõnas Termonen salvavalt.

Fotopoe juhataja Delfi Kasuliku küsimustele vastata ei soovinud.

Juba kirjavahetuses lõid emotsioonid lõkkele:

Saaja: info@fotolabor.ee

Tervist!
Mul sõbranna käis täna ja lasi teie poolt välja printida fotod. Lähemalt uurides, tuli välja, et olete fotod "sisse-zuuminud" ehk ääred ära lõiganud. Kaks fotot on minu jaoks väga suure sentimentaalse väärtusega ja igasugune foto väiksemaks lõikamine ebaprofessionaalne
tegevus ning fotode väärtust vähendav.

Mis mõõtudes (DPI, resolutsioon jms) peavad olema pildid, et need REAALSELT ka tuleks lõikamata 21cm x 15cm?

Pildid, mis teile sai edastatud olid 600dpi, resolutsiooniga 4961 x 3543 pikslit ehk 21 x 15 suhtega (1.4:1)

Kui vaja, siis võin ise vähendada resolutsiooni 300dpi peale ning vajadusel saan teha ka nii öelda valged ääred. Igasugune pildi väiksemaks lõikamine ei tule kõne allagi!

Tänud!
Lugupidamisega

Saaja: klient

kui soovib klient fotosid: 10x15, 21x29,7 või 30,5x45cm, siis külgede suhe on 3:2, kui soovib 15x21 siis külgede suhe on 3:4, jutt 300 ja 600dpi on pehmelt öeldes ebaprofessionaalne.

Saaja: info@fotolabor.ee

Minu olukord ei olnud seotud üleüldse fotode resolutsiooni suhtega, vaid REAALSETE mõõtudega!

Kui mul on fotod 21x15 (nii nagu teil kodulehel), siis miks on nii, et foto on sisse "zuumitud" ehk pildil ääred ära lõigatud? Füüsiliselt oli pilt 21x15, kuid pildil olev kujutis oli sisse-poole zuumitud (fotokaugust muudetud).

Lisaks, teie üleolev jutt puudutavalt professionaalsust, on ausalt öeldes naljakas. Mina olen klient, mina ei pea olema antud teenuste osas professionaal ja kui isegi oleksin, siis teie poole ma nüüd küll ei pöörduks.

Teie klienti mitte-austav suhtumine tõi kaasa hetkel selle, et mina teie teenuseid tulevikus enam ei tarbi ja kõik soovitused samuti suunan mujale.

Te saite hetkel umbkaudselt 1€ tulu eest negatiivse kliendikogemuse ning samuti tulevikus ka negatiivse reklaami, kuigi oleksite saanud olukorra positiivselt lahendada.

Ehk siit saaks veidi mõtlemisainet, kuidas parendada konfliktilahendamise oskust.

PS: 10x15 külgede suhe on 2:3; 15x21 külgede suhe on 5:7

Lugupidamisega

Saaja: klient

teil on võimalik valida ka teine labor, kes soovib teie pretensioone kuulata. edu!

tellija, esitades tellimust, määrab ära, mida soovib saada, seda ka tehti. labor täitis tellija soovi, seega miks süüdistate laborit? ehk tasuks peeglisse vaadata! või siis küsida targematelt, et kuidas tulevikus saada fotosid nii nagu oma peas mõtlete (aga tellimust esitades ajate teist juttu).

kui soovite saada pilti nii, et kusagilt midagi kaduma ei lähe (eriti kui need on nn professionaalide tehtud), siis tuleb tellimust esitades öelda, et soovite saada ja siis tuleb pilt valgete äärtega, kui foto külgede suhe paberi suhtes ei ole proportsioonis.

enne pretensioonide esitamist ja igale poole kribamist võiksite endale teha selgeks, milles küsimus. ja ajada professionaalset juttu 600dpi vähendamisest 300dpi-le on äärmiselt rumal, kui püüate endast oskaja muljet jätta (nagu kirjas püüdsite) ja süüdistada oskajaid oskamatuses.

kõike paremat! rohkem ei ole viitsimist ja ammugi tahtmist teie sügavalt professionaalsetele kirjadele vastata! vastaks ja selgitaks, kuid vastaspool ei soovi midagi selgeks saada vaid ainult ärpleb.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid