"Põhjalik ülevaade uue autoga seotud ühekordsetest ja jooksvatest väljaminekutest ning muudest tingimustest annab selgema arusaama, millega arvestada tuleks, et suur ost võimalikult positiivne oleks," ütleb Külaots.

Hinda oma vajadusi, soove ja võimalusi põhjalikult

"Uue auto ostmisel tuleks alustada oma vajaduste ja soovide hindamisest ning langetada kaalutletud otsus. Sobiva auto leidmisel on tehinguks kaks varianti - sõiduk koheselt välja osta või kasutada autoliisingut.

Kui osta auto liisinguga, on mõistlik esmajärjekorras uurida pangast, kui suurt igakuiste kohustuste suurust saate endale lubada, ehk millises hinnaklassis sõidukit võiksite vaadata. Vastavalt sellele kujuneb ka esmase sissemakse suurus, mis üldiselt on 10% - 20% auto hinnast. Oma rahalisi võimalusi teades on juba lihtsam autoturul orienteeruda," annab Külaots lihtsa nõuande.

Salongis väljasolev hind on vaid esialgne pakkumine

"Oluline on teada, et auto ostuhinnale lisandub summa soovitud lisavarustuse (näiteks ohutuspakett, talverehvid, metallikvärv, signalisatsioon, kliimaseade jne) ja soetamiskulude näol (auto registreerimine Maanteeametis, liiklus- ja kaskokindlustus)," juhib Külaots tähelepanku petlikule "esimese hinnapakkumisele".

"Uued mudelid ja juba turul olnud mudelid, mis on saanud nn facelifti on tihtipeale kallima hinnaga. Kauem turul olnud mudelite puhul on hind enamasti soodsam ja tehakse ka suuremaid allahindlusi (peamiselt enne mudeli värskendust)," suunas Külaots soodsama pakkumisi otsijaid vanemate mudelite poole.

Ostes auto, tuleb arvestada ka selle ülalpidamisega

"Uue auto ostmisel koostage eelarve, kui palju oleksite nõus ühes kuus auto peale kulutama," on Külaotsa esimeseks näpunäiteks. "Liisingmaksele lisaks on vaja tasuda ka liiklus- ja kaskokindlustuse eest, millest viimane on üldjuhul liisingautodele kohustuslik.

Samuti saab umbkaudu arvutada välja ka igakuiselt kütusele kuluva raha. Võimsama mootoriga auto võib pakkuda küll head sõiduelamust, aga samas on ka kindlustusmakse suurem ja kütusekulu kõrgem," sõnab Külaots.

"Auto ülalpidamiskulude eelarvesse kuuluvad ka hoolduskulud, mille kohta täpsema info saab autosalongist. Hooldusvälbad ja -kulud võivad vastavalt margile ja mudelile olla täiesti erinevas suurusjärgus," selgitab ta.

Et garantii kehtiks, peab uue autoga esinduses korrapäraselt käima

"Uue autoga tuleb alati kaasa tootjapoolne garantii, mis tagab defektse osa tasuta parandamise või välja vahetamise. Garantii puhul peab arvestama mitme aspektiga. Garantii ei kehti sõiduki loomuliku kulumisega tekkivatele kahjudele. Näiteks rehvide ja piduriketaste vahetamine jääb autoomaniku enda kanda," selgitab Külaots.

Samuti muudab garantii kehtetuks autole mitte sobiva ja tootja poolt mitte lubatud lisavarustuse (näiteks gaasiseadme) paigaldamine või auto ümber ehitamine, samuti auto mittesobilikul viisil kasutamine(sõiduautoga autospordivõistlustel osalemine).

"Kuigi uue auto garantii kestvus võib kehtida olenevalt margist kuni 7 aastat, tuleb tähele panna, et erinevatele osadele on garantii erineva pikkusega. Keregarantii kehtimiseks peab enamasti igal aastal kerekontrollis käima, isegi kui korralisel hooldusel peaks käima harvem," tõi Külaots välja veel tähelepanekuid garantii kehtivuse osas.

Arvesta auto kättesaamisele kuluva ajaga

"Uue auto kättesaamise protsess võib võtta aega. Olenevalt varustuse, värvi, mootori ja muudest kombinatsioonidest võib tehasest tellimise periood ulatuda kuni poole aastani (mõningatel juhtudel isegi kauem). Loomulikult on automüüjatel olemas mudeleid ka laos kohapeal, kuid alati ei pruugi need sobituda ostja soovidega," täpsustas mees.