Saksa kaubandushiid sai Vene rubla tõttu kolme kuuga 40 miljonit eurot kahjumit
Saksamaa jaekaubanduse gigant Metro ei suutnud täita analüütikute kasumiootuseid. Põhjuseks oli nõrk vene rubla ning vene ostlejate tarbimismudeli muutus. Vene tarbijad tegid ostud ära varem, kirjutab Bloomberg.
Intressi- ja maksueelne kvartalikasum vähenes aastaga 7%, 828 miljonile eurole. Analüütikud soovisid näha 866 miljoni eurost kasuminumbrit. Aktsia reageeris kesistele tulemustele 4% langusega.
Düsseldorfist juhitaval kaubandusimpeeriumil on enam kui 2000 poodi Euroopas, Venemaal ja Aasias. Kasumi teenimine raskeneb, kuna rubla langeb ja Venemaa jaekaubandusturg tõmbub kokku. Ettevõte teatas, et nad kaotasid mullu viimases kvartalis rubla nõrgenemise tõttu umbes 40 miljonit eurot. Lisaks viisid vene tarbijad oste varasemaks, kartes rubla kursilangust ja sellest tulenevalt kallimaid kaupu.
Hea uudisena kahanes ettevõtte laenukoorem aastaga 1,5 miljardilt eurolt 100 miljonile eurole. Ettevõtte juht Olaf Koch müüb ära osa ärisid, sealhulgas Galeria Kafhof kaubamajad. Võlgade vähendamine on ettevalmistus ülevõtmistehinguteks.
Koch investeeris Metro Media Markt ja Saturni elektroonikakauplustesse ning Cash ja Carry toidu hulgiladudesse. Mullu müüdi Kaufhof 3,2 miljardi dollari eest. Murelapseks on jätkuvalt Metro toiduhulgimüügiäri.