Klient tasus teenuse eest keskkonnast Okidoki ostetud vautšeriga väärtuses 12.90 eurot. Autot kätte saades selgus, et auto kapotilt oli survepesu käigus osaliselt eemaldunud värvkate.

Autopesulast anti kliendile õiend, milles kinnitati värvkatte kahjustumist survepesu käigus. Klient esitas seepeale autopesulale kirjaliku pretensiooni, milles nõudis auto kindlustuse omavastuse osa 200 eurot hüvitamist.

Kapoti värvimise hind on umbes 500 eurot. Kaupleja tarbija pretensiooni ei rahuldanud. Seepeale esitas klient kaebuse tarbijakaebuste komisjonile. Tarbija nõuab tekitatud kahju summas 200 eurot ja pesu maksumuse 12.90 euro hüvitamist, kokku 212.90 eurot.

Kaupleja esitas vastuväited tarbija nõudele tarbijakaitseametile saadetud kirjas. Autopesula kinnitab, et pesu käigus eemaldus auto kapotilt osaliselt värvikiht. Kaupleja väidab, et autol oli palju kivitäkkeid, mis olid roostetama hakanud. Sellist autot ei tohiks pesula hinnangul survepesus pesta.

Klient uuris pesulalt ka tema vastutuskindlustuse pakkuja nime, kuid seda pesulast talle ei antud, leides, et pesula ei ole juhtunus süüdi. Kaupleja soovitas tarbijal lasta teha ekspertiis värvikahjustuse tekke põhjuse väljaselgitamiseks. Tarbija sellega ei nõustunud.

Kaupleja kirja manuses oleval fotol on näha roostetama hakanud kivitäkked. Survepesu käigus võib juhtuda, et tekivad värvikahjustused, kuid nende eest vastutab tarbija, leiab autopesula.

Kuna tarbijakaebuste komisjonile esitatud tõenditest ei selgu, et auto värvkatte kahjustumine oleks tingitud varasematest kahjustustest vaid et see on otseses seoses pesulas läbiviidud survepesuga, jõuti veendumusele, et tarbija kaebus tuleb rahuldada.