Lätis on Gaussi palganumber, milleks on põhipalgana 40 000 eurot kuus, tekitanud suurt kriitikat. Veelgi enam, kui Gaussile on lubatud heade majandusnäitajate puhul boonust, saab ta palgasumma kahekordistada ehk teenida aastapalgana ligi miljon eurot. Gaussi sõnul on tema palk õiglane arvestades ettevõtte suurust ja positsiooni.

"Mulle on antud võimalus teenida põhipalgast rohkem ja see on väga lihtne süsteem. Muidugi on Läti-suguses riigis selline palganumber provokatiivne, sest teistes riigifirmades on töötajate palgad väga väikesed," tunnistas Gauss hiljem ka Ärilehele. Tänavu aastal teeb Läti riik Air Balticusse taaskord suure investeeringu 80 miljoni euro näol ning erainvestorilt Ralf Dieter Montag-Girmeselt lisandub veel 52 miljonit eurot.

Martin Gauss töötas 12 aastat British Airwaysi tütarfirma Deutsche BA piloodina, kuid firma müüdi erainvestorile, mille Gauss koos partneriga üles töötas. Kui firma juba edasi Air Berlinile müüdi, teenis Gauss sealt kopsaka kasumi. Seejärel läks ta juhtima Ungari rahvuslikku lennufirmat Malev ning 2011. aastal jõudis Air Balticusse.