Kuigi internetis ostude sooritamine on mugav ning kohati ka oluliselt soodsam, tasub e-poodides eelkõige säilitada kaine mõistus. "See tähendab, et enne kui võtta vastu ülisoodne netipakkumine, tuleks olla tähelepanelik ja pigem ettevaatlik, et vältida võimalikke pettusi," suunab Maripuu inimesi valvsusele.

Millised veebilehti võib poodlemisel pidada turvaliseks?

"Et internetiostude eest tasumiseks on mitmeid erinevaid võimalusi (pangalingi kaudu, arve alusel, krediitkaardiga), tasub teada, et kaardiga tasudes on ebaausa kaupleja otsa komistades suurem võimalus ette makstud summa panga abiga tagasi saada, sest tehingu detailidele on ligipääs kergem," ütleb Maripuu.

Turvaliseks saab pidada veebilehti, mis kasutavad kliendi topelttuvastamise lahendusi nagu Verified by VISA ja MasterCard SecureCode või kannavad “Turvalise ostukoha” märki. Selle märgiga varustatud veebipoed on Eesti E-kaubanduse Liidu poolt kontrollitud, vastavad märgise saamiseks esitatud kriteeriumitele ja kvaliteedinõuetele ning on seega usaldusväärsed.

Lisaks peavad iga e-poe koduleheküljel olema märgitud kaupmehe olulisemad kontaktandmed (ettevõtte, osaühingu nimi, registrikood, e-meili aadress, kontakttelefon), kuhu tarbija saab lisainfo saamiseks ja pretensioonide esitamiseks pöörduda. Kui kaupmehe kodulehel on kontaktandmed olemas, kuid nad saadetud täpsustavatele küsimustele ei vasta, tasub samuti kaaluda ostu pigem mõnest teisest internetipoest.

Samuti peab e-poe veebilehel olema selgesõnaliselt välja toodud ostuprotsessi kirjeldus: millised on ostja ja millised müüja kohustused ja vastutus, müügi- ja maksetingimused, tarneaeg, kohaletoimetamise võimalused. Kindlasti peab olema tarbija jaoks välja toodud ja selgitatud toote tagastamise tingimused. Eesti e-kaupmeeste tausta on võimalik uurida ka äriregistrist ja tarbijakaitseameti kodulehelt.

E-kaubandust raamistavad väga paljude valdkondade regulatsioonid: kaardiorganisatsioonid, tarbijakaitse, maksete sooritamisega seotud küsimused. Seetõttu tuleks eristada, millised juhtumid kuuluvad tarbijakaitse ja millised panga ning kaardiorganisatsioonide vastutusalasse, et inimene saaks kõige kiiremini oma küsimustele vastused ja võimalikule probleemile lahenduse.

Online-poodlemise kuldreeglid:

Säilita alati kõik ostuga seotud dokumendid, et saaksid vajadusel tõestada müügitingimusi või et oled toote eest tasunud.

Mõned väljaspool Euroopat tegutsevad e-poed nõuavad faksi teel saadetud kaardi- ja passikoopiaid, et kindlaks teha, kas tellimuse on esitanud kaardiomanik. Ära kunagi saada oma andmeid krüpteerimata kujul.

Kui võimalik, soorita oste e-poodidest, kes kasutavad täiendavat isikutuvastust (Verified by Visa / MasterCard Secure Code).

Kui e-pood täiendavat isikutuvastust ei kasuta, tee kindlaks, kas andmeedastus on korralikult kaitstud. Vaata, kas brauseriaknal on kinnise luku või avamata võtme ikoon ja aadressiribal paiknev URL algab https://, mitte http://;.

Ole ettevaatlik kõikvõimalike väga atraktiivsete pakkumiste ja internetis jagatava ning e-kirjaga saadetava info suhtes. Kui see tundub liiga hea, et olla tõsi, siis ilmselt see nii ongi.