Sellelegi küsimusele on mitmeid vastuseid, sõltuvalt sellest, kas reisitakse isikliku sõiduautoga, bussireisijana või hoopis mõnel muul moel.

Viimastel kuudel aina sagenenud reisibussi õnnetused tõmbavad küll tähelepanu bussifirmadele ja teeoludele, kuid pole paraku visad muutma inimeste enda mõttelaadi. Kui Eesti piires, näiteks Tallinn-Tartu liinidel end etteruttavalt kindlustama ei hakata, siis pikemate sõitude puhul, mis viivad Eestist välja, tuleks seda kindlasti kaaluda.
Esimeses järjekorras hüvitatakse reisibussiga õnnetusse sattunud reisijatel kahju liikluskindlustuse alusel.

Ergo Kindlustuse kahjukäsitluse klienditeeninduse juht Taavi Kööts selgitab, et esimeses järjekorras hüvitatakse reisibussiga õnnetusse sattunud reisijatel kahju liikluskindlustuse alusel. Kui reisibussiõnnetus juhtus Eestis, siis kehtivad hüvitamisel Eestis kehtivad reeglid. Õnnetusse sattunud reisijatel hüvitatakse näiteks raviga seotud kulutused, sissetuleku vähenemise seoses liikluskahju tagajärjel tekkinud töövõimetus, riiete, pagasi kahjustumise või hävimisega seotud kulud ning mittevaraline kahju tervise kahjustamise ja kehavigastuse tekitamise korral.

"Kindlasti on oluline, et turvavöö oleks ikka bussis kinni. Viimased õnnetused on näidanud, et sellest on olnud väga palju abi. Need reisijad on pääsenud õnnetusest väiksemate vigastustega, kellel on turvavöö kinni olnud," juhib Kööts tähelepanu ka elementaarseimatele ohutusnõuetele.

Välisriiki reisides soovitavad kindlustusfirmade eksperdid sõlmida reisikindlustus koos meditsiiniabi kaitsega. Salva kindlustuse kindlustusdirektor Urmas Kivirüüt ütleb, et reisikindlustus on oluline sõltumata transpordivahendist või sellest, kas reis viib Soome või Taisse. "Kui reis viib Euroopast kaugemale, on mõistlik valida kõrgema kindlustussummaga kindlustus," jagan Kivirüüt näpunäiteid.

Välisriiki reisides soovitavad kindlustusfirmade eksperdid sõlmida reisikindlustus koos meditsiiniabi kaitsega.

Taavi Kööts Ergo kindlustusest toob elulise näite, et kui reisija sõidab nt liinibussiga või oma autoga Riia lennujaama ja teel olles juhtub õnnetus ning ta lennule ei jõua, siis aitab reisitõrke kindlustus. "Kui tervis lubab, siis kindlustuse abil saab uute lennupiletitega juba reisi jätkata. Kui reis jääb katki, makstakse reisijale reisi jaoks ettemakstud kulutused tagasi - lennupiletid, hotell, autorent, ekskursioonid jms ning aidatakse reisija koju," selgitab Kööts.

"Kahjuks tõesti oma autoga reisile sõites ei pruugi inimesed reisitõrkekindlustusele kohe mõelda. Lisaks reisitõrke vastu kindlustamisele on ka kaskost väga palju abi. Näiteks tekib autol tehniline rike – kasko autoabiga viiakse auto lähimasse teenindusse. Reisitõrkekindlustuse abiga saad oma auto remondist tulekuni rentida teise auto, katta lisaööde hotellikulu," ütleb ta.

Õnnetusjuhtumikindlustus kehtib üle maailma, sõltumata sellest, kus inimene viibib ning annab reisikindlustuse lisaväärtuse.

Viimase alternatiivina toovad kindlustusfirmad välja õnnetusjuhtumikindlustuse. "See kehtib üle maailma, sõltumata sellest, kas inimene on reisil või tegeleb kodus igapäevaste toimetustega," ütleb Kivirüüt Salva kindlustusest. Seesam varakindlustuse tootejuht Dagmar Gilden sõnab, et õnnetusjuhtumikindlustuse eesmärk on hüvitada kulud, kui kindlustatu jääb õnnetuse tagajärjel ajutiselt või püsivalt töövõimetuks või vajab pikaajalist ravi. Surmajuhtumi korral aitab kindlustushüvitis kindlustatu lähedasi.

Gilden ütles, et huvi antud kindlustuse vastu on vaikselt kasvamas, kuid see võiks olla suurem. "Seesami viimase aja praktikas bussiõnnetusse sattunud isikutega seotud juhtumeid ei ole. Küll aga on erinevaid juhtumeid liiklusest mootorratturite, autojuhtide ja jalakäijatega," ütles ta