Mis vahendit kasutad Sina oma internetipanka sisse logimisel? Kas koodikaarti, mobiil-ID´d või Pin-kalkulaatorit? Enamik inimesi vastaks, et nad kasutavad koodikaarti.

Ligi 60 protsenti Swedbanki eraklientidest kasutavad mobiilipanka sisenemiseks panga paroolikaarti. Ja seda aastal 2016, kui turul on juba aastaid olnud oluliselt mugavamad ja turvalisemad identifitseerimissvahendid, millega ei kaasne ka 200-eurost tehingupiirangut.

Uurides inimeste põhjendusi, siis selgub, et nad pole valmis oma harjumusi muutma. Paroolikaardi kasutamine on nende jaoks tuttav, nad on sellega harjunud ja kaua kasutanud, nad teavad täpselt, kus paroolikaart asub ja oskavad seda kasutada. Nad ei pea selle kasutamiseks midagi uut õppima.

Ühe barjäärina tuuakse välja ka usaldamatus uute autentimisvahendite suhtes. Inimesed ei usalda asju, mida nad reaalselt käes ei saa hoida. Nad pole valmis muudatustega kiirelt kaasa minema, seda enam, et paljud kinnitavad, et 200-eurone maksepiirang neid ei kammitse.

Ent miks siis üldse vahetada senist süsteemi? Sest uued identifitseerimisvahendid on oluliselt mugavamad ja turvalisemad. Tehinguid on võimalik läbi viia märksa kiiremini ja mingeid piiranguid ei eksisteeri.

Pangad soovitavad internetipanka sisselogimiseks kasutad eelkõige ID-kaarti või Mobiil-ID-d, viimane on kahtlemata mugavaim viis panka sisenemiseks. Enamus mobiil-ID kasutajaid ei mõista, kuidas nad ilma selleta varem hakkama said.

Üks mobiil avab internetipanga arvutis, mobiilis, tahvelarvutis. See ei vaja seadistamisi ega installeerimist ja see töötab kõikjal, kus on mobiililevi. Nii Eestis kui ka välismaal. Meeles on vaja pidada vaid PIN1-ja PIN2- kood. Mobiil-ID saamiseks pöörduge oma mobiilioperaatori poole.