Starbucks teatas pühapäeval, et avavad Milanos 2017. aasta esimeses pooles oma esimese kohviku Itaalias koostöös kohaliku arendaja Percassiga, vahendab The Guardian.
Maailmas kultusbrändi kuvandi saavutanud kohvikukett on tänaseni pidanud Itaaliat kõige hirmuäratavamaks turuks, kuid on lubanud sealsele kohvimaastikule sisenedes suhtuda tarbijatesse erilise aupaklikuse ja alandlikkusega.
Itaalia on mitmetele kohvitootjatele väljakutse, sest kohvijoomine on sealse kultuuri keskne osa ning itaallastel on kindlalt juurdunud traditsioonid kuuma joogi tarvitamisel. Enamik itaaliapäraseid kohvikohti keskendub vaid espresso ja cappuccino valmistamisele, sealjuures ei jää itaallased kohvikutesse jooki nautima, vaid espresso juuakse kähku enne tööle suundumist. Starbucksi kuvandi üks tahkudest on aga kohvikus sõpradega aja veetmine ning kohvi joomine kohapeal.
45-aastase ajalooga ettevõttele ja selle pikaajalisele juhile Howard Shultzile on Itaalia turule laienemine sümboolne samm. Nimelt külastas 1980. aastatel tegevjuht Shultz just Milanot ja Veronat ning sai sealt idee tuua espressojoogid ka USA turule. Äriidee läks suurepäraselt käima ja Starbucksi edulugu sai alguse.
Starbucksi kohvikuid ja/või kohvipoode on Euroopas, Aafrikas ja Lähis-Idas ligi 2400, kuid see moodustab vaid 10 protsenti ettevõtte kohvikutest üle maailma. Samuti pole kett Euroopas saavutanud nii suurt edu kui teistel turgudel.
Koostööpartneri Percassi president Antonio Percassi, kes hakkab Milanos avatavat Starbucksi majandama, ütles, et Itaalia on kahtlemata unikaalne väljakutse ning sellega ollakse arvestatud.
Kõigi eelduste kohaselt peaks väljaspool kodumaad USA-d just Hiinast saama Starbucksi suurim turg. 2019. aastaks peaks Hiinas olema avatud 3400 kohvikut.