"Aasia turule minek on nagu pikale jooksumaratonile minek, mis eeldab korralikku ettevalmistust ja oma võimete õiget hindamist. Samuti ei maksa võtta suuri riske. Järelmaksuga ei tohi kaupa müüa. Hiina puhul tuleks kontrollida, kas vastuvõtjal on impordi litsents," ütles Kabrits.

"Kasutada tasub nõustajate abi, kes on varem ise Aasiaga äri teinud. Aasia turgudel tuleks teha teiste Eesti ettevõtetega koostööd. Need on väga suured turud ja ettevõtjad ei ole seal omavahel konkurendid; ruumi on seal kõigi jaoks. Tuleb suhelda Eesti saatkonna inimestega ja EASi Aasia suuna inimestega. Aasias asuvad Eesti saatkonnad ja EASi inimesed on jätnud väga kompetentse mulje," jagas ta näpunäiteid Aasias äri alustada soovivale Eesti ettevõtjatele.

Siim Kabrits on OÜ Berry Group müügidirektor ja OÜ Chaga looja.

OÜ Berry Group asutati 2011. aastal ning varustab põhjamaise loodusliku toorainega eelkõige suuri toiduaine- ja farmaatsiatööstuseid. Kaks aastat tagasi loodud OÜ Chaga on suunatud lõpptarbijale ja pakub Eesti loodusest pärit supertoite. Näiteks pakub ettevõte tooteid, mis on tehtud tuhandeid aastaid tervise tugevdamiseks kasutatud kasekäsnast. Mõlemad ettevõtted keskenduvad seega Eesti loodusandide heade omaduste potentsiaali rakendamisele.

OÜ Berry Group ja OÜ Chaga ekspordivad oma loodustooteid ja toorainet muuhulgas Hiina, India, Indoneesia, Singapuri ja Jaapani turgudele.