"Kokkuvõtteks tõdeme, et kõik arved esitatakse tagantjärele vastavalt tegelikele tarbimisandmetele ja täpsed tunniandmed jõuavad ka kõigi elektrimüüjateni," ütleb Afanasjev.

Kas prognoosarve tähendab, et kaugloetav elektriarvesti on rikkis?

Mõistame klientide muret, kuid kinnitame, et andmeside häire, mis on peamine tarbimisandmete prognoosimise põhjus, ei mõjuta kuidagi arvesti tööd ega selle mõõtetäpsust. Andmeside tõrke korral salvestatakse tarbimisandmed tunnitäpsusega elektriarvestisse. Hiljem, kui andmeedastus taastub, tehakse tarbimiskogustes tagasiarvestus vastavalt tegelikult tarbitud kogustele. Kui vahepeal on väljastatud arve, siis korrigeeritakse ka prognoositud näitude põhjal esitatud arvet, mis tasaarveldatakse järgmise kuu arvega. Kui klient pöördub klienditeenindusse ja soovib juba väljastatud arve muutmist, on ka see võimalik.

Elektriarvesti rikke korral vahetatakse see välja. Keskmiselt on ligikaudu 625 000 arvestist probleeme 200 - 300 arvestiga kuus. Näiteks möödunud kuul vahetati rikke tõttu välja 147 kaugloetavat elektriarvestit. Peamiselt ekraanirikke tõttu, mis samuti arvesti mõõtetäpsust ei mõjuta. Rikkestatistika järgi esineb uutel kaugloetavatel arvestitel ligikaudu kaks korda vähem rikkeid kui eelmise põlvkonna kohtloetavatel arvestitel.

Kuidas ma ise saan kontrollida, et kõik oleks õige?

Arvesti mõõdab tegelikke tarbimiskoguseid ja tegelik tarbimine kajastub ka arvesti ekraanil. Kliendil on võimalik seda kontrollida ja soovi korral arvel tooduga võrrelda. Oluline on silmas pidada, et arvel toodud näit on fikseeritud kalendrikuu vahetuse hetkel. Seega näitu mõned päevad või mõni nädal hiljem kontrollides peavadki elektriarvesti ja arve näidud erinema, sest vahepeal on samuti elektrit tarbitud.

Mida teha, kui kahtlustan arvesti riket?

Kui on kahtlus, et arvesti mõõdab ebatäpselt, siis tuleks sellest teada anda Elektrilevi klienditeeninduse telefonil 777 1545, saata kiri aadressil info@elektrilevi.ee või tulla Elektrilevi esindusse.

Avalduse esitamise järel vahetame elektriarvesti ja saadame sõltumatu teenusepakkuja laborisse kontrolli. Kui arvesti on rikkeline ja mõõdabki tegelikust vähem või rohkem, siis kliendile vahetusega kulusid ei kaasne. 2015. aastal kahtlustati 33 korral kaugloetava arvesti riket, aga laboris ei leidnud ühelgi korral kinnitust, et arvesti oleks mõõtnud tegelikust rohkem.

Kui olete alahinnanud oma majapidamise elektritarbimist ja arvesti on töökorras, tuleb tasuda arvesti vahetamisega tekkinud kulud: arvesti vahetamine 20,75 eurot ning laboris kontrollimise tasu vastavalt tegelikele kulutustele vahemikus 30–42 eurot.

Kuidas arvestatakse elektrituru hinda, kui andmed õigel ajal süsteemi ei jõua?

Kaugloetavat arvestit ei nimetata asjata nutiarvestiks – tegemist on sisuliselt väikse arvutiga, mis suudab salvestada täpseid elektritarbimise tunniandmeid väga pikka aega. Isegi näitude prognoosimisel saame tagantjärele täpsed tarbimisandmed ja kõik prognoosnäidud asendatakse tagasiulatuvalt tegelike tarbimisandmetega ja täpsed tunniandmed jõuavad ka kõigi elektrimüüjateni.

Kas minu arve on koostatud tegelike tarbimisandmete põhjal?

Kuigi eelmisel kuul prognoositi tarbimisandmed osaliselt või täielikult kokku 4592 majapidamisel, siis see on kogu Elektrilevi arvestite hulka (625 000) arvestades väiksem kui üks protsent. On väga väike tõenäosus, et Teie elektriarve on koostatud osaliselt või täielikult prognoositud tarbimisandmete põhjal.

Meie klienditeenindusse on pöördunud antud küsimusega paljud inimesed, kellest tegelikult vaid üksikutel on tarbimisandmeid prognoositud. Selliste klientide puhul sisestatakse süsteemi täpsed näidud ja korrigeeritakse arve õigeks. Küsimuste tekkimisel on võimalik võtta ühendust meie klienditeenindusega telefonil 777 1545 või aadressil info@elektrilevi.ee.