Starbucks tõestas oma töötajatele, et võtab nende arvamusi ning tagasiside tõsiselt. Nimelt annetab kohvikukett uue programmi FoodShare raames kõigis 7600 USA kohvipoes ja/või kohvikus allesjäänud toidu abivajajatele.

Programm käivitub aasta pärast ning 2021. aastaks plaanitakse jätkusuutlikkust taotlev ettevõtmine viia ka teistesse Starbucksi kohvikutesse üle maailma.

Uue algatuse puhul on märkimisväärne aga see, et esialgu tuli initsiatiiv just keti töötajate poolt, kes nägid igapäevaselt, kui palju toitu kohvikutes alles jääb.

"Mitte keegi meist ei peaks minema õhtul magama tühja kõhuga. See pole normaalne," ütleb üks Starbucksi kohviku vahetusevanematest Teva Sakima. Ka tema on olnud nende inimeste seas, kelle perekonnal oli raskusi toidu lauale saamisega ning Sakima ütleb, et selliseid hetki on raske unustada.

Tagasisidet töötajate käest koguti nii vestluste, kirjavahetuste kui ka ankeetide kaudu ning enim innustasid töötajad aktiivsemalt tegelema just heategevuse ja toidu annetamisega.

Alates 2010. aastast annetati allesjäänud pagaritooted toidupankadele, kes need abivajajateni toimetasid, kuid nüüd lisanduvad annetuste nimekirja ka salatid, võileivad, suupisted jmt Starbucksi lettidelt, mille puhul varem muretseti kiire riknevuse pärast.

Koostööd alustatakse organisatsioonide Food Donation Connection ja Feeding America, kes tegelevad toidu kokku kogumise ja laiali jagamise logistilise poole ning säilitamisega.

Kui varem on Starbucks silma paistnud sellega, et palju tähelepanu pööratakse klientide tagasisidele ja selle pealt muudatuste tegemisele, siis nüüd on oluline muutus sündinud hoopis tänu töötajatelt saadud vastukajale.