Inimeste ostueelistustest on näha, et kuigi kevad on end akna taga lasknud kaua oodata, on kõigil kevadised mõtted peas ja pühade ajal loodetakse nädalavahetusel hea ilmaga isegi grillida.

Selveri kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid ütleb, et kuna ees on pikk pühadenädalavahetus, siis loodetakse ikka heale ilmale ning hetkeilma trotsides ostetakse ka grilltooteid ja grillsütt. "Uue trendina aga ka palju kalatooteid, eriti hästi tundub minevat suitsuangerjas," sõnab ta.

Just lilled on need, mis teinud viimaste aastatega aina suuremaid müügitulemusi

Samamoodi tõdevad nii Selveri, Maxima, Prisma, Rimi kui ka Coop kaupluste pressiesindajad, et kevadehõngu soovitakse tuppa tuua ka lilledega. Just lilled on need, mis teinud viimaste aastatega aina suuremaid müügitulemusi.

"Võib välja tuua, et toidukaupade kõrval ostavad eestimaalased lihavõttepühade ajal usinalt ka lilli – näiteks eelmise aasta lihavõttenädala kõige suurema müügitõusu tegidki läbi lilled, mille müük kasvas tavaperioodiga võrreldes üle 1700 protsendi," selgitab Coop kaupluste turundusdirektor Andres Lember.

Ka Rimi pressiesindaja Karin Bats tõdeb, et lilli ostetakse palju ja eriti meelsasti just nartsisse ning teisi kevadlilli.

Kanamunade müük mitmekordistub kõigis kauplustes (Rimis näiteks 70 protsenti) ning need ei puudu pea ühestki ostukorvist, kuid inimesed kipuvad eelistama justnimelt valgeid kanamune. Kauplused seostavad seda peamiselt eelarvamusega, et valge koorega kanamune on kergem ning parem värvida ja kaunistada.

Peale kanamunade müüginumbrite teeb hüppelise tõusu ka kohupiimatoodete müük. Seda peamiselt seetõttu, et eestlaste seas kogub aastatega aina enam populaarsust pasha valmistamine pühadelauale. Pasha on õigeusklike traditsiooniline rammus paastujärgne lihavõttemaiustus.

Eestlaste seas kogub aina enam populaarsust pasha valmistamine kevadpühadeks.

Näiteks Maximas müüakse nii valmis pashakooke kui ka selleks vajaminevaid koostisosi nagu näiteks kreeka pähkleid. "Võrreldes eelmiste aastatega on tarbijad ostnud kaks korda rohkem pashat ning pühapäevaks prognoosime müüdud pasha koguseks viis kuni kuus tonni,” kommenteeris Maxima ostujuht Kristina Mustonen.

Selveri kommunikatsioonijuht Erilaid räägib, et ühe uue "trendina" on sel aastal väga populaarne ka Ukraina ja Vene köögis populaarne lihavõttesai Kulitš ehkki õigeusu pühadeni on veel üle kuu aja aega.

Mõistagi lähevad hästi kaubaks ka laste poolt armastatud šokolaadimunad- ja kujukesed ning erinevad lihavõttepühade maiused.

Tarbekaupade osas ostetakse erinevaid munavärvimiskomplekte, temaatilisi küünlaid, kodu ehtimiseks mõeldud kaunistusi ja muruseemneid.