"Mäletatavasti lõpetas Nordic Aviation 2015. aasta novembri lõpus “muutunud konkurentsiolukorrale” viidates otselennud Tallinna ja Kopenhaageni vahel. Teisisõnu, SAS küpsetas NAG-i sellelt liinilt lihtsalt välja, sest suuremate taskutega SAS (Scandinavian Airlines) võis endale lubada mõneks ajaks lendamist ka kahjumiga. Tõepoolest, vaevalt, et otselennud Tallinna ja Kopenhaageni vahel oleks kunagi nii odavad olnud," kirjutab meesterahvas.

Tõsi- antud liinil polnud probleemi leida edasi-tagasi lendudele lausa 74-euroga pileteid. Ka reisija kirjutab, et sellise hinnaga lendudele ongi raske konkurentsi pakkuda ja SAS sai oma tahtmise, muutudes sellel liinil monopoolseks vedajaks.

Kõigile reisijatele soodne hinnapidu lõppes peagi. "Pilt, mis täna Kopenhaageni pileteid otsides avaneb, on pehmelt öeldes “erinev”," ütleb mees oma postituses. Piletite otsimiseks kasutas ta Kayak.com/flights otsingumootorit, kus valis ainult SAS-i otselennud Tallinna ja Kopenhaageni vahel.

"Kõigepealt hinnanäide aprillist 2016, kuupäevadeks 6–13 aprill ja +/- 3 päeva. Nagu näha, on odavaim hind poolteist tundi kestvale otselennule 344 eurot, keskmiseks piletihinnaks on 376€, kuid leiab ka ligi 500 euroseid pileteid. Rõhutan, see hind on 1,5 h pikkusele lennule," selgitab mees. Ta toob võrdluseks SAS-i hinnad samadel kuupäevadel marsruudil Tallinn - New York - Tallinn (üks lend kestab ligi 10h). Soodsaimad piletid sel lennuliinil saaks samuti kätte 500-euroga.

Samuti pole hinnad Tallinn-Kopenhaagen liinil soodsamad juunikuus ning alla 300-euro pileteid sellele liinile paraku ei saa.

Postituse autor lükkab ümber väited nagu tegu oleks tavalise hinnatasemega Scandinavian Airlines'i puhul ja toob võrdluseks, mis hinnaga lendab SAS Kopenhaagenisse üle lahe Helsingist. Piletihinnad on märksa soodsamad kui Tallinna puhul.

Lugeja kuvatõmmis

"Näib, et Helsingi asub Kopenhaagenile tunduvalt lähemal, sest Helsingi – Kopenhaagen edasi-tagasi liinil on võimalik pakkuda poole odavamaid pileteid. Või on võlusõnaks hoopis “konkurents”?," spekuleerib reisija. Sealjuures toob ta välja, et Finnairi otselennud samal marsruudil võib leida 99 euroga.

"Jah, loomulikult on siin mitmeid nüansse. Lennufirmadel on tihti lennud linnast A linna B kallimad, kui lennud linnast A linna C linna B kaudu. Jah, lennu pikkus ja maksumus pole 1:1 korrelatsioonis. Muidugi kipuvad sooduspakkumiste ajal ja muidu pakutavad hinnad erinema. Ei saa välistada, et ühel hetkel paneb SAS jälle letti 75 eurosed hinnad Kopenhaagenisse," tõdeb ta, aga lisab, et ei saa kuidagi lahti mõttest, et monopoolne lennufirma lüpsab kättevõidetud liini nagu vähegi annab ning seda ilmestavad piletihinnad.

Meesterahvas kirjutab, et kui väga lihtsustatult võtta, teenib SAS ühes päevas Tallinnasse lennates 63 000 eurot rohkem kui Kopenhaagenist Helsingisse lennates (70 reisijat keskm. x 6 lennuga päevas x hinnavahe inimese kohta 150 eurot). "Arvutage ise, palju see kuus kokku teeb. Aga vaevalt, et niimoodi teenitavad miljonid Euroopa konkurentsijärelvalvele kuidagi huvi pakuks," sõnab ta jutu kokkuvõtteks.

Loe terviklikku postitust kõigi kuvatõmmistega Trip.ee lehelt.