Prantsusmaa valitsus on vastu Peugeot’ juhi hiigeltasule
Prantsusmaa valitsus ja ametiühingud on moodustanud ühisrinde ning on vastu autotootja PSA Peugeot Citroën juhatuse esimehe Carlos Tavaresi hiigeltasule, sest see on kohatu ajal, mil ettevõtte töötajaid koondatakse ning allesjääjate palka kärbitakse.
Ettevõtte majandusaruandest selgub, et Carlos Tavarese tasupakett eelmise aasta eest on kerkinud 5,24 miljonile eurole, kirjutab Briti majandusleht Financial Times. Selles sisalduvad nii fikseeritud töötasu kui boonused ja muud kokkulepitud tasud. Aasta varem teenis ta vaid 2,75 miljonit eurot.
Prantsumaa rahandusminister Michel Sapin kinnitas Prantsuse raadiojaamale Inter, et riigi esindajatele nõukogus on antud korraldus tasuotsuse vastu hääletada. „Praegu on aeg, mil tuleb pingutada ja seda peavad tegema kõik,“ kinnitas ta.
Riigile kuulub 14% osalus Peugeot’s ning neil on järelevalveorganis kaks kohta. Kohad tagas riigile kaks aastat tagasi kokku lepitud kolme miljardi euro suurune rahasüst, mis hoidis ettevõtte pankrotist. 14% sai ka Hiina Dongfeng.
Sellest ajast on autotootjal hästi läinud. Eelmisel aastal oli ettevõtte maksu-eelne kasum 899 miljonit eurot. Aasta varem lõpetati 706 miljoni eurose kahjumiga. Kulusid on kokku tõmmatud ning oma osa on andnud ka Euroopa autoturu seisu paranemine.
See kõik on tulnud aga Peugeot’ töötajate hinnaga, kinnitavad ametiühingud. 2013. aastal lepiti kokku kolme-aastases palkade külmutamises ning toimunud on mitmeid koondamislaineid.
„Selline tasupakett on sotsiaalse sidususe seisukohast väga halb,“ lausus CFDT ametiühingu juht Laurent Berger ning kutsus ettevõtet üles sündsusele.
Suurima tööandjate ühenduse Medef juht Pierre Gattaz aga kaitses Peugeot’ juhti kinnitades, et raha on tasu edukuse eest. Kui Tavares ettevõtte juhi kohale asus oli see väga kehvas seisus. 18 kuuga suutis Tavares aga Prantsuse tööstuse lipulaeva taastada, põhjendas ta.
Analüütikud on samuti Tavarest korduvalt kiitnud, et mees on suutnud ettevõtte kasumisse juhtida, kulusid ning toodetavate mudelite arvu kärpida ning hinnastamist parandada.
Peugeot’ juhi fikseeritud tasu ei ole 2009. aastast muutunud ning palgatõus on tingitud ettevõtte olukorra paranemisega seotud boonustest.
Eelmisel aastal hääletas riik Renault’ juhi Carlos Ghosni tasupaketi vastu. Mehele määrati 2014. aasta tulemuste eest tasuks 7,2 miljonit eurot. Lisaks sai ta 7,6 miljonit Nisasnilt, mille juht ta samuti on.