Üle seitsme aasta tegutsenud Saksa Takso lahkus märtsikuus Taxifyst ning tõi turule Taanis välja arendatud rakenduse DRiVR. Mitmed kliendid olid aga üllatunud, kui nende isiklikele telefoninumbritele hakati saatma otseturundusteateid ehk lihtsamalt öeldes kutseid liitumaks uue rakendusega.

Tegu on nn lojaalse klientuuriga, kes varemalt just Taxify vahendusel Saksa Taksot sagedasti tellisid, sest olid taksofirmaga harjunud ning rahul. Üks Kasuliku lugejatest märkis, et oletatavasti saadi tema telefoninumber Taxify vahendusel. "Mind isiklikult häirib, et ma nõustun oma kontaktandmeid jagama ühe rakendusega (toim. Taxify) ning siis see jõuab otsapidi hoopis kolmanda osapooleni, kust mulle siis reklaami hakatakse saatma," nentis lugeja.

Taxify kaasasutaja Martin Villig ütleb, et teemast ollakse teadlikud, sest, nende käest on sama teema kohta infot küsitud. Ta selgitab, et iga Taxify taksojuht näeb kliendi kontaktandmeid tellimusele sõitmise ajal (näiteks sihtkoha täpsustamiseks) ja üks tund pärast tellimuse lõpetamist (näiteks kliendi autosse unustatud asjade tagastamiseks.

Andmekaitse Inspektsiooni (AKI) arendusdirektor Kaja Puusepp ütleb aga, et Taxify kodulehel seisva info kohaselt jäävad tellija nimi ja telefoninumber sõiduteenuse pakkujale nähtavaks kuni 12 tunniks peale sõiduteenuse osutamise lõpetamist. "Kõik klientide kontaktandmete kasutamise tingimused on kenasti lahti kirjutatud. Kõik sõiduteenuse pakkujad, kes on aktiveerinud Taxify rakenduse kasutamise, näevad tellija nime, telefoninumbrit ning geograafilist asukohta," sõnab Puusepp.

Kliendile, kes on sõitnud Saksa Taksoga, võib saata Saksa Takso otseturunduse sõnumeid telefoninumbrile.
Andmekaitse Inspektsioon

AKI arendusdirektor selgitab, et kuna Saksa Takso OÜ ei kasuta enam Taxify teenuseid ning on turule toonud uue äpi DRiVR, võib eelneva kliendisuhte olemasolu korral kasutada kontaktandmeid samasuguse teenuse osutamiseks või selle pakkumiseks. Siin kohal on oluline mõista, et Taxify on rakendusena vahendaja rollis.

Kõnealust teemat reguleerib elektroonilise side seadus, mille kohaselt on lubatud kasutada teenuse tellija kontaktandmeid otseturustuseks ilma tema eelneva nõusolekuta oma samasuguste toodete või teenuste otseturustuseks, kuid üksnes eeldusel, et tellijale antakse tema kontaktandmete esmase kogumise ajal ning igas eraldiseisvas talle saadetavas sõnumis võimalus keelata oma kontaktandmete kasutamine otseturustuseks.

Küll aga polnud DRiVR rakenduse poolt saadetud sõnumis ühtki viidet, kuidas otseturunduseteadetest keelduda ehk need "blokeerida". Näiteks Taxify on oma privaatsustingimustes lubanud, et austab kasutajate valikuid turundussõnumite saatmisel ja annab täpsed juhised, kuidas otseturustuse teadete saamisest loobuda.

Kliendil peab olema võimalus tasuta ja lihtsal viisil keelata oma kontaktandmete kasutamine reklaami saatmiseks.

"Kliendile peab olema tasuta ja lihtsal viisil võimalik keelata oma kontaktandmete kasutamine seesuguste teadete saatmiseks," rõhutab Puusepp.

Inspektsioon soovitab klientidel pöörduda sõnumi saatja poole ja nõuda otseturustuse sõnumite saatmise lõpetamist, kui selleks on vastav soov.