Soome valitsus rääkis teisipäeval kell 21 alanud pressikonverentsil oma plaanidest avaliku sektori majanduse kohta aastateks 2017-2020, vahendab Helsingin Sanomat.

Et madala inflatsiooni tõttu indeksite külmutamisest tekkivaid sääste ei tulegi, otsib valitsus sellele vastavaid sääste samadest kohtadest „juustulõikuriga“, teatas peaminister Juha Sipilä.

Teine osa säästudest saadakse omavalitsuste meetmetest lähtudes, millest 130 miljoni euro suurused säästud pole kindlad, sest omavalitsused ei tee kõiki valitsuse loodetud kärpeid.

„Nüüd, kui valusad otsused on tehtud, on valitsuse tähelepanu tööhõive suurendamist toetavatel meetmetel,“ ütles Sipilä.

„Hariduses ja teaduses ei kärbita enam midagi,“ lubas rahandusminister Stubb, kelle sõnul panustatakse nendesse valdkondadesse hoopis sada miljonit eurot juurde.

Läbi kukkunud magusamaksu jäetud saja miljoni euro suurune auk kaetakse kütuseaktsiisi tõusuga, teatas Stubb.

Põlissoomlased olid vastu käibemaksu tõstmisele, kuid bensiiniaktsiisi väikese tõusuga olid nad nõus.

Soome liiklus- ja kommunikatsiooniministri Anne Berneri sõnul on kesksed kavas olevad infrastruktuuriprojektid Luumäki-Imatra raudtee, maantee remont Oulu ja Kemi ning Mikkeli ja Juva vahel ning Lahti ringtee remont. Samuti on plaanis Helsingi ümber kulgeva kiirraudteeliini ehitamine.

Liiklusprojektidele saadi järgmiseks ja ülejärgmiseks aastaks juurde 300 miljonit eurot, teatas Sipilä.

Haridusminister Sanni Grahn-Laasoneni sõnul kärbitakse õppetoetusi kavandatud 150 miljoni euro asemel 122 miljoni euro võrra. Vanemate sissetulek edaspidi enam õppetoetusi ei mõjuta.

„Põhisõnum on see, et kui tööhõive olukord ei parane ja kasvu ei tule, kärped jätkuvad,“ ütles Stubb kokkuvõtteks.

Stubb ütles, et talle endale ei meeldinud valitsuse uus arengukoostöökärbe.

Peaminister Sipilä kiitis valitsust selle eest, et esimese tegutsemisaasta jooksul on suudetud teha kõik märkimisväärsed otsused, kaasa arvatud sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna reform.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena