Teatise saaja kandis tasumisele kuuluva summa kaugelt enne tähtaega ehk 31. märtsi maksu- ja tolliametile (MTA) üle. 31. märtsil, makse viimasel tähtpäeval, leidis ta postkastist uue maksuteatise, millega tunnistati varem saadetud maksuteade kehtetuks, kirjutab Põlvamaa ajaleht Koit.

Uues teatises oli koduomaniku maksuvabastuse summa ligi kaks korda suurendatud ning tasumisele kuuluvat summat oli samavõrra vähendatud. Uueks tasumise tähtajaks oli määratud 2. mai. Inimene sattus segadusse ning arvas esialgu, et tal tuleb juurde maksta, sest ei saanud pealiskaudsel maksuteatega tutvumisel aru, et esimene teade on kehtetuks tunnistatud.

Alles pärast põhjalikku tutvumist maksuteatega jõudis ta arusaamisele, et esimene teatis on kehtetuks tunnistatud.

Ta hakkas otsima märget ettemaksu kohta, kuid ei leidnud. Rasvaselt oli teatisel küll järgmine tekst: „NB! Maksuvõla ja ettemaksukonto täpse seisuga saate tutvuda e-maksuametis."

Kuna ta aga internetti ei kasuta, siis seda võimalust ei olnud ning pöörduski maakonnalehe poole. Maksu- ja tolliameti avalike suhete juht Rainer Laurits vastas, et neile teadaolevalt on maamaksuteadetega nii Põlva linnas kui ka vallas olnud kõik korras.

Põlva linnas olid vaid mõned üksikud juhtumid, kus infosüsteemis oli jäänud kodualuse maa soodustus lisamata (kodualuse maa soodustus oli ka esimeses maksuteatises, kuid see ei vastanud tegelikkusele - R.S.)

Eksimuste korral tingimata tunnistame neid ja vabandame. Antud juhul olid omavalitsuste meile esitatud andmed ekslikud, mille nad hiljem ka parandasid ja saime selle tulemusena õiged teated väljastada.
Rainer Laurits, maksu- ja tolliameti avalike suhete juht
„Tänaseks on need parandused ka tehtud ja parandatud maamaksuteated välja saadetud. Maamaksu tasumise aluseks palume võtta viimati saadetud teate. Kui inimene on esialgse eksliku maamaksuteate alusel juba raha üle kandnud, siis on see inimese ettemaksukontol alles ja seda saab kasutada järgmise aasta maamaksu katteks. Kui on soov ettemaksukontolt raha tagasi saada, siis tuleks esitada avaldus MTA iseteeninduskeskkonnas e-maksuametis/etollis või paberkandjal teenindusbüroos. Rohkem infot saab telefonil 880 0816," teatas Rainer Laurits.

„Avaldust on vaja selleks, et teada saada, mida soovib klient ettemaksukontol oleva rahaga teha. Paljud kliendid jätavad ettemaksukonto jäägi näiteks tulevaste kohustuste katteks. Et me seda ilmaasjata kliendile tagasi ei kannaks, oleks vaja sellest meile teada anda," lisas Laurits.