Turundusraadio: Viis soovitust kliendile haarava teksti loomiseks
Sisul on mitu eesmärki, selgitab Poljakov. Eelkõige teenib huvitavalt koostatud tekst lugeja huve. Hea sisu on hariv, lugeja saab sellest vajalikku teavet. Artikkel peab olema kirjutatud nii köitvalt, et lugeja tahaks teksti lõpuni lugeda. Teiseks eesmärgiks on otsimootorites silma paistmine.
Teemade suhtes räägib kaasa klientide ootus. „Küsime kliendilt, mis neid huvitab, millist teavet nad vajavad. Leiame inspiratsiooni klientide küsimustest ja hoiame pilku peal ka konkurentidel. Kui oleme eriarvamusel, kirjutame oma seisukoha. Teemadering püsib sama, muutub vaid see, et püüame järjest enam viidata teaduslikele artiklitele, uuringutele. Nädalas kirjutame ühe tõsiseltvõetava artikli, rohkem ei jõua. Meil on 50-100 teemat järjekorras ootel.“
Kõige populaarsemad on n-ö number ja loetelu tüüpi artiklid: „Viis parimat…“, „Kuus kindlaimat…“ – inimestele meeldib loetelusid lugeda. Uudiskirjades avatakse lugusid, mille pealkiri püstitab küsimuse: „Kas sa tead..?“
Kui suudad kliendid blogima panna, võib see turundusele nii suure hoo sisse anda, et seda on raske pidurdada. Üle doseerida pole võimalik, sest järjest rohkem tuleb lugejaid juurde. Inimestele meeldib oma kogemusi jagada, meeldib tagasisidet ja eriti kiitust saada. Kui oled avalikult lubanud, et võtad kaalust alla, tuleb antud lubadust täita, nii on kaastöö ka oluline motivaator.
„Motoks võiks olla: mida rohkem, seda uhkem,“ julgustab Rene Poljakov. „Konkreetne oma võimekuse piir on ees, kuid alustavatel blogijatel soovitan kirjutada nii palju, kui nad jõuavad, sest nädalas ühe artikliga piirdudes on otsimootoriga raske silma paista. Kaalulangetamisest tuleks kirjutada arvukas ports ning kõik tekstid tuleb eraldi ära optimeerida.“
Optimeerimisel on väljakutseks konkurentide veebilehed, eesmärk on saada neist otsimootorites ette. Selleks tuleb artiklid kirjutada otsimootorisõbralikult. „Kui optimeerin kindlale sõnale, kasutan kõiki optimeerimiseks vajalikke vahendeid, et meie artikkel Google’ist otsides välja tuleks. Fraas või sõna peaks tekstis korduma, see peab kajastuma ka pealkirjas jne. Tuleb hea seista selle eest, et tekst oleks loetav, et seda jagataks.“
Viis olulisemat soovitust teksti autoritele:
Esiteks tee enne kirjutamist täpne teema selgeks. Pole mõtet kirjutada subjektiivset arvamuslugu, otsi üles kliendi probleem ja valgusta seda teemat.
Teiseks pole mõtet külalisblogijaid kasutades tellida n-ö mehelt metsast. Küsi abi oma ala spetsialistidelt, tuntud inimestelt, keda rahvas usaldab. Nt rahandusvaldkonnas Indrek Neiveltilt jne.
Kolmandaks on oluline levitamine. Käi ringi erinevates foorumites, Facebooki gruppides. Seal ei saa teha müügitööd, kuid kui foorumis on päevakorral huvitav teema, vormista enda vastus artiklina, see toimib ülihästi.
Neljandaks võta ühendust erinevate meediaväljaannetega ja küsi, mis teemal artikleid soovitakse avaldada.
Viiendaks mõõda ja analüüsi kõike. Olgu Google Analytics efektiivse kirjutaja peamine töövahend. Tunne huvi, kui kaua su artiklit on loetud: kui on pikk artikkel, aga lugemisaeg on 30 sekundit, on artikkel kehv ega seostunud kliendiga.
Rene Poljakov esineb ka Tallinn Marketing Week seminaril "Mõjuliidrite kampaaniad".
Turundusraadio saadet saab kuulata siit.