Grupi müügitulu 2016. aasta esimeses kvartalis oli 10,5 miljonit eurot, vähenedes 715 000 eurot ehk 6% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, teatas ettevõte börsile.

Baltikumi esimese kvartali jaemüük oli 8,4 miljonit eurot, vähenedes võrdluses eelmise aastaga 10%. Esimese kvartali jaemüüki mõjutasid Baltika hinnangul mitmed asjaolud. Esiteks näitab moekaupade ostmise üldine aktiivsus nõrgenemise märke.

Ühtlasi valis Baltika müükide juhtimiseks eelmisest aastatest erineva lähenemise: varude tase oli eelmise aastaga võrreldes planeeritult madalam ning ettevõte tegi müükide toetuseks vähem allahindluskampaaniaid.

Baltika hinnangul kinnitavad selle aasta esimese kvartali tulemused , et otsus lõpetada ise opereerimine kõrge riskiga kahjumlikel Ukraina ja Venemaa turgudel ning keskendumine kasumlikele Balti turgudele ja teiste müügikanalite arendamisele, oli õige suund.

Selle aasta Baltika Grupi esimese kvartali kahjum on võrdluses viimaste aastate sama perioodiga väikseim, märkis ettevõte.

Lisaks Ukraina ja Venemaa turult väljumisele on muudetud varude juhtimist efektiivsemaks ja vähendatud juhtimiskulusid. Kui turgude opereerimisekulud jäid eelmise aasta tasemele, siis peakontori kulud vähenesid 4% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.

„Baltika käesoleva aasta esimeses kvartali tulemused kinnitavad, et oleme valinud kasumliku kasvu saavutamiseks õige suuna. Samas tingib tihe konkurents rõivatööstuses olukorra, kus peame paremate tulemuste saavutamiseks jätkuvalt edasi pingutama, sest moeäris on iga uus hooaeg aina väljakutsuvam,“ kommenteeris Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder.