Legendaarse Värska Sanatooriumi tegevust on aastate jooksul korduvalt tunnustatud nii maakonna tasandil kui turismivaldkonna sees. Ka viimasel ajal on nad teeninud ära mitmeid kiidusõnu: näiteks sai sanatooriumi hotelli perenaine Põlvamaa 2015. aasta turismitöötaja tiitli, ettevõtte juhile Vello Saarele andis president aga Valgetähe IV klassi teenetemärgi kohaliku elu ja ettevõtluse edendamise eest.

Seda, et Saar on oskuslik ettevõtja, kinnitab ka fakt, et tema juhitav Värska Sanatoorium on juba aastaid saanud Krediidiinfolt kõrge AA või AAA taseme krediidireitingu, mis viitab ettevõtte majandusolukorra ja maksekäitumise väga heale seisukorrale ning potentsiaalse krediteerija madalale äririskile. Krediidiinfo Eduka Eesti Ettevõtte tunnistus teeniti ka 2015. aasta näitajate põhjal.

Värska Sanatooriumi kommunikatsioonijuhi Igor Taro sõnul on hea saada aeg-ajalt ettevõtte tegevusele hinnang sõltumatult kõrvaltvaatajalt. “Kui seda tagasisidet poleks, siis kobaksime ilmselt osaliselt pimeduses või otsiksime mingit alternatiivset hinnangut,” ütles Taro. “Ja see (Eduka Eesti Ettevõtte märgis — toim) on olnud ka sõnumiks ettevõtte meeskonnale, et oleme oma majandustegevuse mõistlikult korraldanud.” Taro sõnul on kõik positiivsed tähelepanuavaldused omavahel seotud ja tulenevad läbimõeldud ja hästi valitud arengustrateegiast.

Turismisektori riskide kohta rääkis Taro, et üldiselt on mõistlikult toimetades võimalik riske üsna madalal hoida. “Meie klientideks on enamasti eraisikud ja nad ei jää võlgu. Üksikud halvad kogemused jõuavad valdkonna asjaosalisteni üsna kiiresti, Eesti turismiettevõtjad teevad selles suhtes üpris korralikku koostööd ja kui kellelgi on olnud mõni halb kogemus, siis selle kohta edastatakse ka hoiatus kõigile partneritele üle Eesti.”

Eduka Eesti Ettevõtte märgis pole sanatooriumile olnud kunagi eesmärk omaette, ent viimane sellesisuline tunnistus oli Taro sõnul ettevõttele toredaks üllatuseks. “Turismi valdkonnas on keerulised ajad ja lihtsalt püüame anda oma parima,” põhjendas ta.

Keerulised ajad tulevad sektoris peamiselt Vene turistide osakaalu jätkuvast vähenemisest, mis Värska sanatooriumis andis tunda eelkõige veekeskuse käibenumbrites. “Mingil ajahetkel oli Vene turiste nii palju, et Värska veekeskus oli samal ajal ka Pihkva linna veekeskus. Tuldi bussidega ka nädala sees õhtuti kohale, kuid praeguseks on seda üsna palju vähemaks jäänud,” kirjeldas Taro, lisades et Vene rubla madal kurss euro suhtes on teinud venelased viimase paari aastaga kaks korda vaesemaks, mistõttu ei saa nad enam nii palju ka lõõgastumisele kulutada.

Samas valib jõukam Vene turist nüüd kaugemate sihtkohtade asemel reisisihtkohaks Eesti ning just tänu sellele sihtrühmale õnnestus Taro sõnul mullu voodikohti müüa rohkem, kui aastaplaanides eesmärgiks seati.

Peale selle on õnnestunud Värskasse puhkama kutsuda ka varasemast enam kohalikke turiste ning lätlasi. “Läti lähedus mõjub meile sarnaselt Pihkva lähedusega, kuid lätlastega pole me varasematel aastatel lihtsalt jõudnud tegeleda, kuna venelasi tuli nii palju sisse,” ütles kommunikatsioonijuht. “Nüüd kuuleb meie majades rohkem läti keelt.”

Ettevõte on suurendanud turunduskulusid, et tutvustada end enam nii Eestis kui ka lähivälismaal. Taro sõnul tõstetakse turunduses esile Värska lahe muda kõrget kvaliteeti ja toimet ning seda, et Värska näol on tegu ainulaadse mineraalveeallikatel asuva kuurortiga, mille ravipotseduuride mõju on teadusuuringutega tõestatud Eestis kõige tõhusamaks.

Küsimusele, kuidas ettevõte Eduka Eesti Ettevõtte tunnistust kasutab, vastas Taro, et ettevõte on varem pannud selle kohta uudise oma kodulehele. “Viimasel ajal ei ole me seda märgist otseselt müügi- või turundusmaterjalides argumendina kasutanud, kuna pole olnud selleks sobivat vormi,” ütles ta. “Ilmselt kasutame edaspidi ettevõtte taustaandmetes positiivse kuvandi tugevdamiseks. Usaldusväärsus on ettevõtluses kahtlemata oluline ja mõnikord võib oluliseks osutuda iga väike detail. Eriti, kui koostööpartner või klient pole sinu ettevõttega veel lähemalt tuttav.”

Jaga
Kommentaarid