Laste mänguoskus hakkab kaduma, sest pärismängu asendavad nutiseadmed
Tartu hariduse tugiteenuste keskuse logopeed-eripedagoog Ülle Kuusiku rääkis Läänemaa lasteaiaõpetaja koolitusel, et laste mänguoskused on vähenenud. Rollimänguoskus on vähene, sest suhtlusoskus on vähene, emotsionaalne areng aeglustunud ja lastel käitumisprobleemid. Laps, kes ei ole lapsepõlves küllalt mänginud, ei ole läbinud sotsiaalse elu kooli ning seetõttu võib tal ka täiskasvanuna olla raskusi inimestevaheliste suhete mõistmisel, loomisel ja hoidmisel. Nii vahendab Lääne Elu.
Põhjused, miks laste mängimine ja mänguoskused aina vähenevad:
1. mängukultuuri edasiandmine ühelt põlvkonnalt teisele on vähenenud; ei elata koos vanematega;
2. vanemate osa vähenemine laste kasvatamisel, vähene aeg lapsega mängimiseks;
3. meedia ja arvutimaailma mõju, mille tõttu laps ei suhtle ega liigu piisavalt;
4. pööratakse enam tähelepanu teadmiste omandamisele kooliks valmistumisel ja vähem mängulisele tegevusele.
Mänguks peab valima lapsele tuttava situatsiooni: söötmine, pesemine, arsti juures käimine, poes käimine ehk see, mida on laps näinud ja kogenud. Nüüdisajal ei piisa, kui öelda lastele: minge mängima! Tuleb ise kaasa mängida ja võtta koos lastega mängides mitmesuguseid rolle ning selle kaudu suunata ka laste rollivalikuid, mängusituatsioone ja -käitumist. Laps peab pingutama, aga see peab olema lapsele jõukohane ning laps peab kogema edutunnet.