Kliendi käitumise analüüsimiseks pole kunagi paremat mõõtmiskohta eksisteerinud kui internet, kus 80% inimesi enne ostude sooritamist kaupu, hindu või teiste klientide tagasisidet uurimas käivad.

Seetõttu on viimastel aastatel tekkinud mitmeid uusi ja jõulisi turundust edendavaid teooriaid ja praktikaid. Näiteks tulemusturundus, andmepõhine turundus, müügikiirendus, jpt.

Mis siis peitub nende mõistete taga? Läti trühvlitootja PURE Chocolate noore tegevjuhi Peteris Žimantsi jaoks tähendavad need mõisted ennekõike täpset fokusseeritust sinna, kus tulemus kõige kiiremini tuleb.Ning selleks sobivaid vahendeid kasutada. Muuhulgas juhtida strateegiliselt hooajalisust, leides kultuure, kus meie madalhooajal on nende kõrghooaeg (nagu näiteks Ramadan, mis on šokolaadi kõrghooaeg Araabias). Siia juurde kuulub ka võimekus reaalajas suhelda ligi kümnes erinevas suhtlustarkvaras, mis erinevates maailma piirkondades populaarsed on (Kakao Talk, Watsapp, Telegram, Skype jms).

Sama teema jätkuks rääkis Siim Sander Sarri Citymotorsist online chati võimalustele automüügi kasvatamisel.

Klientide sugu ja vanus pole enam olulised
Piret Paulus Coop Finantsist nägi kliendi poolt jäetavates jälgedes ennekõike võimalust segmenteerida tarbjaid endisest paremini. See tähendab, et hetkest, mil turundajal on käes andmed tarbija ostukäitumisest, saab ta loobuda standardsest ja iganenud „vanus, sugu, haridus, jms“ segmenteerimisest ja asendada selle käitumisliku segmenteerimisega. Viimane tähendaks, et teades, mida ja millal inimene on ostnud, saab tema järgnevaid vajadusi ja ostukäitumisi juba selgelt ette prognoosida ja suunata õigeaegsete ja sobivate pakkumistega. Lisaks prognoosimisele saab juba sarnaste käitumismudelitega inimestele ühtseid kommunikatsioonikampaaniaid ja müügipakkumisi edastada olenemata sellest, kas nad on mehed või naised, noored või vanad.

Pealetükkiv turundus asendub ligitõmbavaga
Marius Ivanovas firma Httpool tulemusjuhimise divisjonist usub oma praktika põhjal, et just internetist saadavate andmete tõttu on meil tänapäeval võimalus muuta varasem pealetükkiv ja ennast peale suruv turundus millekski palju ligitõmbavamaks. Teisisõnu oleme hetkest, mil me teame piisavalt põhjalikult, mida inimene netist ostib, mida laigib, millele reageerib ja mida ostab,valmis talle tegema asjaliku ja huvitava pakkumine. Selle asemel, et huupi vorpida erinevaid reklaamikampaaniaid ja müügipakkumisi, kaotades enamuse raha nendele, keda see teema üldse ei huvita.

Kuid kõige selle uudse juures on üks oluline nüanss: ajast, mil turunduse edu ei määra enam turundaja kõhutunne ega disaineri loov inspiratsioon, vaid andmed ja numbrid, graafikud ja tabelid, muutuvad teistest palju hinnatumaks matemaatika, statistika ja numbritega oskuslikult ümber käivad turundusinimesed.

Tallinn Marketing Week on juba teist aastat Tallinki laevadel toimuv viiepäevane rahvusvaheline turundusteemaliste seminaride sari. Sel aastal toimub TMW 16.-20 mail.