"Massaažist kohast öeldi mulle, et minu aeg on tühistatud, sest meil pole võimalik inimestele tasuta teenust osutada. Vaidlesin prouaga 15 minutit, kuid massaaži nad mulle polnud nõus tegema," räägib kurb klient saagast vautšerite ühe teenusepakkujaga. Tarbijakaitsest öeldi kliendile, et teenuse osutaja peab kirjutama kirjaliku avalduse loobumiseks ja sellega peab klient edasi pöörduma tarbijakaitseametisse.

Ka näohoolduse teenust pakkuv ettevõte Beauté & Serenite ütles, et võtavad kõigi Cherry vautšeritega klientidega ühendust ja tühistavad protseduurid. "Enam ei hakanud vaidlusesse laskuma ja palusin kohe kirjalikku loobumise teavet." Kliendi sõnul on ju kingituste eest raha tasutud ja teenusepakkuja ei saa kliente mitte vastu võtta. Delfi poole pöördunud murelik ema püüab Tarbijakaitseametiga koostöös kaebuse esitada ja vaadata, mis edasi saab.

Beauté & Serenite Ilusalongi omanik Sven Raudsepp ütles, et enamus vautšerite kliente on oma protseduurid saanud, kuid pärast Cherry lõpetamise teadet nad enam ühtegi vautšeriga klienti ei teeninda. "Me pole Cherrylt kaks kuud raha saanud ja kui neil on raha erinevate PR-inimeste ja pressiteadete jaoks, siis võiks nad ka teistes küsimustes vastutuse võtta." Beauté & Serenite Ilusalong kavatseb Cherryga kohtuteed alustada. "18st inimest 2 on viimastel päevadel meie käest kirjalikku teenuse tühistamise teadet soovinud, selle me ka oleme koostanud. Jah, nad pöörduvad Tarbijakaitseametisse, aga Tarbijakaitseametil pole Eestis teatavasti mingit võimu," ütles Raudsepp Delfile.

Tarbijakaitseameti Tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski sõnul on läbi vaadanud Cherry Media OÜ teenusepakkuja tüüplepingu vormi ning leidnud, et tarbija õigus cherry.ee keskkonna kaudu ostetud kaubale või teenusele algab pärast Cherry Mediale tasumist.
Lepingu kohaselt loetakse kauba või teenuse müügileping sõlmituks tarbija ja lõppteenuse pakkuja vahel. Tarbijale väljastatav kinnitus ehk vautšer tagab tarbijale õiguse kauba või teenuse saamiseks. Teenusepakkuja Cherry Media ei ole müügilepingu õigussuhte osaline ning ei vastuta lõpptarbija ees kohustuste täitmise eest.

"Hetke seisuga Tarbijakaitseametile laekunud info alusel ei saa kauplejad keelduda tarbijale teenuse pakkumisest väitega, et Cherry Media ei ole nende ees lepingulisi kohustusi täitnud. Tarbijakaitseamet on saatnud sellekohase teavituse kõikidele Cherry Media partneritele. Tulenevalt sellest on Tarbijakaitseamet seisukohal, kaupleja on kohustatud teenust/kaupa pakkuma," selgitas Truetski.

Juhul, kui kaupleja keeldub tarbijale teenust/kaupa müümast on tarbijal õigus esitada kauplejale pretensioon, millele kaupleja kohustub vastama 15 päeva jooksul. Juhul kui tarbija nõue ei saa lahendust, siis on tarbijal õigus pöörduda tarbijavaidluste komisjoni. Avalduse kaebuse lahendamiseks tarbijavaidluste komisjonis saab esitada tarbija, kui kaupleja on keeldunud tarbija nõuet rahuldamast või tarbija ei ole nõus kaupleja pakutud lahendusega.

Selleks, et pöörduda tarbijavaidluste komisjoni peab tarbija saatma avalduse kas:
Tarbijakaitseametisse, asukohaga Rahukohtu 2, 10130 Tallinn
E-posti teel: avaldus@komisjon.ee
Tarbijakaitseameti koduleheküljel: http://tarbijakaitseamet.ee/et/tarbijavaidluste-komisjon/esita-avaldus-komisjonile