Raudteefirma SNCF teatas, et täna peaks igast 10st kiirrongist käigus olema 6. Lähirongiliikluses liiguvad täna vähem kui pooled rongid.

Kuigi Hollande teatas taas eile, et tööseaduste reformiga minnakse edasi, püüavad tema valitsuse ministrid jõuda raudteelaste ametiühingutega kokkuleppele.

Prantsusmaa ettevõtete juhid on väljendanud pahameelt, kuna tööreformidele vastu töötamine takistab neil töökohtade loomist.

„Mina ei saa aru, miks Prantsusmaa ei suuda saavutada seda mis teised maad,“ ütles toitlustusfirma Sodexho juhatuse esimees Michel Landel. „Miks me peame vaidlema reformide üle, mis tuleb ära teha. Me vajame Prantsusmaal tööhõive kasvu – et töö leiaksid need, kes ei ole seni leidnud.“

Prantsusmaal on tööpuudus jätkuvalt kõrgemal 10 protsendist ehk topelt kõrge võrreldes Suurbritannia ja Saksamaaga.

Aprillis kasvas aastaga ajutise töölepinguga töötajate hulk 9,1%, mis on kõrgeim tase alates mullu detsembrist. See on tavaliselt tööhõive muutuse ennakindikaator.

Valitsus on viimastel päevadel asunud raudteelaste ametiühingutega otse läbi rääkima pakkudes järeleandmisi, millest SNCFi juhtkond on keeldunud. Ajaleht Les Echos kirjutas, et SNCFi juhatuse esimees Guillaume Pepy ähvardas järeleandmiste korral astuda tagasi.

Samal ajal ässitab ametiühing CGT üles ühistranspordis töötavaid inimesi, et alustada neljapäeval Pariisi metroos ja bussiliikluses streiki ja 24-tunnist streiki Prantsusmaa sadamates. Lennujuhtimiskeskuste töötajate ametiühing UNSA-INCA kuulutas välja streigi 3.-5. juunini, kuna 68% nende liikmetest hääletasid streigi poolt. Nemad protestivad palgakärbete vastu.

Lisaks võivad ringiliikumist takistada tugevatest vihmasadudest tingitud üleujutused. 10. juunil algavad Prantsusmaal jalgpalli Euroopa meistrivõistlused.

Eelmisel nädalal vapustas Prantsusmaad nafta rafineerimistehaste ja kütuseladude blokeerimine streikijate poolt, mis jättis paljud tanklad kuivale.