Läbipaistvuse huvides pean esmalt tunnistama, et ei ole just kõige suurem taksorakenduste kasutaja. Tavaliselt kasutan takso tellimiseks pigem vana head helistamise ja inimkontakti äppi ning Uberi 10-eurost esimese liitumise krediiti hoian ka veel mustade päevade jaoks. Nii et mis äpi enda kasutusmugavusse puutub, pean end üsna erapooletuks, kuna minu südant ei ole veel ükski rakendus suutnud võita.

Lihtne ja loogiline

Wisemile’i on võrreldes näiteks Taxifyga üpris kerge kasutama hakata. Kui Taxify nõuab enne takso valimist enda kasutajana registreerimist ning SMS-iga saadetud koodi kinnitamist või Facebooki kontoga ühendamist (võimalus, mis minu telefonis millegipärast ei ole siiani toiminud), siis Wisemile’i kasutamiseks piisab vaid mõnest näpulibistusest ja juba saab enda lähtekoha kaardilt välja valida.

Lisaks takso tellimisele saab Wisemile’iga kasutada ka sõidujagamise teenust pikemate vahemaade läbimise jaoks. Sõitude valiku suurus oli umbes samas suurusjärgus, mis Facebookis levivates sõidujagamisgruppides, ning ka selle funktsiooni kasutamine tundus üsna mugav ja käepärane.

Taksot tellides toimub edasi kõik üsna sarnaselt Taxifyga. Aususe huvides peab siiski välja tooma, et Wisemile’iga on kaardil asukohta valides veidi mugavam ringi liikuda - kaart on puudutusele vähem tundik, mis minusuguse kobanäpu puhul on pigem hea asi. Kasutusmugavus ja disaini lihtsus iseloomustabki Wisemile’i kasutamise kogemust võrreldes Taxifyga: liigutusi, mida alates äpi installimisest takso tellimiseni tegema peab, on vähem, ning kõik tundub lihtne ja loogiline.

Koju ei saanudki

Paraku tulevad Wisemile’i esimesed miinused välja alles vahetult enne reaalse taksosõidu akti ennast. Kuna hetkel on tegijate sõnul äpiga liitunud pea 400 juhti, siis on ka üsna loogiline, et autosid kõigile soovijatele ei jagu.

Tõele au andes seadsin meie värske taksoäpi ka üsna keerulisse olukorda: leida Tallinnas vahetult pärast kella 17 tööpäeval taksot on keeruline ka suurte taksoteenuse vahendajate puhul. Üritades taksot kell 17:26 Ülemiste keskuse juurde tellida, soovitas äpp mul hiljem uuesti proovida, kuna vabu autosid ei olnud.

Sama sõnum ilmus ekraanile ka teisel, kolmandal ja seitsmendal korral. Pärast umbes kahtkümmet minutit kestnud raevukat refreshimist otsustan, et ega mul nii väga vaja ei olegi vaja umbses autos ummiku lahenemist oodata, kui võin ka jala koju minna, ning hakkan astuma.

Selle kahekümne minuti jooksul Taxify’st vabasid taksosid otsides ei pea ma aga kordagi pettuma: 8 minuti raadiuses on igal ajahetkel auto olemas.

Ilmselt saavadki esimesed kuud olema Wisemile’ile kõige kriitilisemad: 400 juhiga on üsna keeruline pakkuda konkurentsi Taxify’le, mis on küll veidi kallim, kuna nõuab erinevalt Wisemile’ist vahendustasu, pakkudes vähemalt kindlustunnet.

Samas peab nentima, et rakendus ise on teistest turul olevatest äppidest kenama ja lihtsama disainiga ning enda käskluste osas konkreetsem: äpi installimisest kuni takso tellimiseni kulub koos registreerimisega alla kümne näpuvajutuse, mis teeb konkurentidele silmad ette.