Tarbijakaitseamet: Cherry.ee ei vastuta ärajäänud reiside eest, Wow Travel ei ole reisideks isegi pileteid broneerinud
Täna saatis tarbijakaitseamet mai lõpus pankroti välja kuulutanud e-poe Cherry.ee klientidele teate, milles annab teada, et Eestis ja Lätis tegutsenud e-pood ei vastuta koostööpartneri Wow Travel poolt korraldatud reiside ärajäämise eest.
Mitmed Cherry.ee e-poe kliendid on pärast Cherry Media OÜ pankroti väljakuulutamist 24. mail pöördunud nii tarbijakaitseameti kui meedia poole küsimustega seoses juuni alguses toimuma pidanud reisidega.
Nimelt jäid 5. ja 12. juunil toimuma pidanud ning Cherry.ee kaudu ostetud reisid ära ja Saksa reisikorraldaja Wow Travel ei ole klientidele vahendanud teavet selle osas, mis põhjusel reisid ei toimunud ning kas ja millal nad enda raha tagasi saavad.
Cherry.ee teatas Delfile käesoleva nädala alguses, et nemad on teinud endast kõik võimaliku, et reisid siiski toimuks ning Wow Travelile oli nädala alguses tasutud 85% reiside maksumuse summast.
Mitte ühtegi reisiga seotud broneeringut
Täna saatis tarbijakaitseamet nende poole pöördunud Cherry.ee klientidele vastuse, milles ütleb, et lendude ärajäämise eest vastutab Wow Travel.
"Olles tutvunud Cherry Media OÜ ja Wow Travel GmbH vahel sõlmitud agendilepinguga, mille kohaselt on tarbijaga sõlmitud lepingu teiseks pooleks Wow Travel GmbH, ühtlasi tuginedes võlaõigusseaduse ja tsiviilseadustiku üldosa vastavatele agendilepingu sätetele, kuivõrd lepingule kohaldub Eesti õigus, asusime seisukohale, et lepingu täitmise eest vastutab Wow Travel GmbH ning seda sõltumata sellest, kas Cherry Media OÜ on reisitasud täies ulatuses edasi kandnud või mitte," seisab tarbijakaitseameti poolt välja saadetud teates.
27. mail esitas tarbijakaitseamet Wow Travelile reiside kohta kirjaliku päringu ning Wow Traveli vastuses väidavad nad, et ei pea end vastutavaks reisikorraldajaks. Samuti keelduvad nad tunnistamast broneeringukinnituste väljastamist, kaheldes Wow Traveli ja Cherry Media vahel sõlmitud lepingu kehtivuses ja keeldudes pakettreisilepingute täitmisest ning reisitasude tagastamisest.
Uurimise käigus selgitas tarbijakaitseamet välja, et juunikuu reiside osas pole ühelegi tarbijale ühelgi ajahetkel tehtud broneeringuid Nordic Aviation Group /Adria Airways lendudele, mis pidid olema pakettreisi osaks, ega majutusasutuses Sagitta Holiday Village, mis pidi pakettreisilepingu järgi osutama majutusteenust pakettreisi osana.
Broneeringuid ei ole tehtud ka sügisestele reisidele.
"Arvestades, et pakettreiside osadena oli plaanis kasutada liinilende, ei ole lendude täituvuse tõttu mõeldav, et broneeringud tehakse viimasel minutil, mistõttu on alust arvata, et WOW Travel GmbH-l ei olnud algusest peale plaanis vastavaid pakettreisi teostada, st tarbijatele on antud valeteavet teenuse olemasolu kohta," leidis tarbijakaitseamet.
Hagihoiatus Wow Travelile
Tarbijakaitseameti hinnangul on WOW Travel rikkunud nii pakettreisilepingust tulenevaid kohustusi tarbijate ees kui kasutanud ebaausaid kauplemisvõtteid, esitades ebaõiget teavet teenuse olemasolu kohta.
"Eeltoodut arvesse võttes on tänaseks selge, et mitte ükski Wow Travel GmbH poolt korraldatud reis ei toimu," seisab tarbijakaitseameti teates.
Kuna tegemist on piiriülese teenusepakkujaga, puuduvad tarbijakaitseametil administratiivsed sunnivahendid Wow Traveli suhtes.
Tarbijakaitse esitas ärajäänud reisijate kaebused Eesti Euroopa Liidu nõustamiskeskuse vahendusel Saksamaa Euroopa Liidu nõustamiskeskusele ülevaatamiseks ja hinnangu saamiseks, kas ja mis viisil on võimalik reisitasu tagastamine Saksamaa õiguse kohaselt.
6. juunil esitas tarbijakaitseamet Wow Travelile ka hagihoiatuse.