Metaprint: kannatame võrdlust kõigi konkurentidega
Ettevõtte ajalugu ulatub lausa sajanditagusesse aega, aastasse 1891, kui Paldiski linnas asutati plekktooteid valmistav ettevõte “Taube und Starr”. Aastal 1901 koliti tegevus piirkonna suurimasse linna — Tallinna. Algusaastatel oli ettevõtte põhitoodanguks plekist majapidamistarbed, nagu vannid, ämbrid, kastekannud. Järk-järgult liiguti metallpakendi tootmise suunas. Selleks vajati uut tootmise sisseseadet. Selle hankimine nõudis aga täiendavat kapitali ja ettevõte liikus 1921. aastal uute omanike kätte, kes andsid ettevõttele uue nime — Detalus. Vastsed omanikud olid uuendusmeelsed ja soovisid valmistatavat metallpakendit vääristada ka trükisega. Seetõttu osteti peagi esimene plekitrükimasin.
Emaettevõtte Norma sünd
Siit alates võitis atraktiivne metallpakend palju uusi kasutajaid — vastupidav ja nägus taara leidis kasutamist toiduainetööstuses, kus pakendati komme, küpsiseid, liha- ja kalatooteid. Samuti oli metallpakend ideaalne taara keemiatööstusele. Äri kiire laienemine nõudis taaskord täiendavaid vahendeid ja nii liikus ettevõte 1932. aastal uue omaniku kätte, kes nimetas ettevõtte ümber Normaks. See nimi elas üle keerulised sõja- ja nõukogudeaastad ning on kasutusel ka praegu kõigile tuntud ohurihmade tootja poolt.
Nõukogude perioodil oli Norma kõigile tuttav kvaliteetsete tarbekaupade poolest. Oldi palavalt armastatud laste poolt, kuna toodeti laia sortimenti mänguasju. Eesti taasiseseisvumisega Norma erastati, erinevad tegevused jaotati erinevate tütarettevõtete vahel. 1995. aastal loodi AS Metaprint, kuhu koondati mänguasjade tootmine, samuti plekktaara valmistamine.
Kui millenniumivahetusel asusid Norma tüüri juurde Autolivi otsustajad, sooviti Metaprindist loobuda. Nimelt ei käinud Metaprindi käsi tol ajal just hästi, avanenud piirid lämmatasid mänguasjatootmise, plekktaarat vajas vaikselt hääbuv kalakonservitööstus. Piiritagused ostjad põlgasid halvenevate finantsnäitajatega ettevõtte ära, lõpuks võttis vastutuse tegevjuhtkond, kes ostis ettevõtte Normalt välja.
Tegevusele seati uus fookus
Oli selge, et ettevõtet seni teeninud ja itta suunatud kalakonservitööstus libiseb minevikku ning vaja on leida uus toode ja turg. Väljapääs leitigi aerosoolpakendi näol. Nimelt oli just neil aastail kiiresti kasvamas kaks tublit Eesti ehituskeemia tootjat — Krimelte ja Makrofleks. Uued kliendid koos uue tootega tõid kiired muudatused — 2003. aastast, kui alustati aerosoolpakenditega, on Metaprint kasvanud kümneid kordi.
Praegu on Metaprint ettevõte, kus aerosoolpakendit toodetakse kolmes tehases, ollakse suurim tehniliste aerosoolpakendite tarnija Euroopas. See tähendab, et aastas antakse oma klientidele üle ligi veerand miljardit ühikut pakendeid. Ettevõtte põhiturgudeks on Saksamaa, Holland, Belgia, kuid kõige kaugem sihtpunkt, kuhu tooteid lähetatakse, on India. Selleks, et olla oma klientidele lähedal, on ettevõttel müügiesindusi Hollandis ja Venemaal.
Metaprindi juhatuse liikme Martti Lemendiku sõnul teenindatakse kliente igapäevaselt viies keeles, nii et ostjatele tundub, nagu suhtleksid nad kohaliku ettevõttega. „Kuna tegu on konservatiivse tegevusvaldkonnaga, siis kliendibaasi saab kasvatada eelkõige personaalse suhtluse kaudu. Turuosalisi on vähe ja piltlikult väljendades — kõik tunnevad kõiki,“ ütleb Lemendik. „Parim kinnitus sellele, et teeme asju õigesti, on see, kui Saksamaal tegutsev klient soovitab meid Šveitsis tegutsevale ettevõttele. Selline tunnustus mõjub enam kui kohaliku ettevõtluse aastaauhinna võitmine.“
Parim võimalik krediidireiting
Senine saavutatud edu on Lemendiku sõnul tulnud tänu sihikindlale tööle, mida kinnitavad ka ettevõttele omistatud sertifikaadid nii juhtimissüsteemile kui ka keskkonnahoiu-, toiduohtuse- ning ofset-trükivaldkonna tegevusele. ASil Metaprint on ka sotsiaalse vastutuse sertifikaat OHSAS ning Krediidiinfo poolt antud AAA-taseme krediidireiting, mis tähendab, et ettevõtte äririsk on väga madal. Selle tõestuseks on ettevõttel ette näidata ka Eduka Eesti Ettevõtte tunnistus.
„Mainitud sertifikaatidest saamegi komplekti, mis võimaldab kõnetada rahvusvahelise turu kõige suuremaid kliente, muretsemata asjaolu pärast, kas kannatame välja võrdluse ükskõik millise konkurendiga,“ ütleb Lemendik, „Siinkohal tuleb mainida, et krediidireiting ei ole oluline mitte ainult ettevõtte tarnijatele, vaid sisendab usaldust ka klientidele, et nende partner on tugev ning terve organisatsioon. See kõik moodustab kvaliteetse tausta, mis laseb ettevõttel jätkuvalt kasvada.“