Brexiti suurim sponsor kaotas palju, kuid ei kahetse midagi
Peter Hargreaves, finantskonsultatsioonifirma Hargreaves Lansdown asutaja, annetas Ühendkuningriigi lahkumise kampaaniale tervelt 3,2 miljonit naelsterlingit. Pärast referendumi tulemuste saabumist langes tema ettevõtte turuväärtus aga 400 miljoni naela võrra. Hargreaves pole entusiasmi Brexiti suhtes siiski kaotanud.
"Ma ei teinud seda isikliku kasu saamiseks. Ma leidsin, et see on kasulik eelkõige Suurbritanniale," kommenteeris Hargreaves ajalehele The Guardian.
Tema sõnul oli naela langusel positiivne mõju Londoni börsi ettevõtetele. "See on suurim majanduslik stiimul Briti ettevõtetele alates aastast 1992. See muudab need väga tulusaks," ütles Hargreaves.
1992. aastal lahkus ÜK Euroopa vahetuskursimehhanismist, mille ülesandeks on tasandada valuutade vahelisi kõikumisi.
"Me tõusime tuhast nagu fööniks ning 1997. aastaks oli meil turuülejääk ja tasakaalus eelarve. Miks peaks see nüüd erinev olema? Suurbritannia on nüüd palju konkurentsivõimelisem, isegi kui meile lisatakse tariifid," arvas Hargreaves.
Ent mitte kõik ettevõtted pole nõus, et Brexit on äritegevusele kasulik. Teisipäeval hoiatas Vodafone, et kaalub peakontori väljaviimist ÜK-st, sest peab tähtsamaks Euroopa ühisturgu.