Go Kinnisvara juhatuse liikme Meelis Aabi sõnul on muinsuskaitse all olev ajalooline paviljon ohtlikus seisukorras ning seetõttu tuleb hoone avariiremondiks sulgeda.

Tellitud auditist selgub, et paviljonis ei vasta nõuetele elektri-, ventilatsiooni- ja veesüsteemid. Lisaks on maa sees purunenud kanalisatsioonitoru, millest pinnasesse voolav vesi tekitab pinnasevajumist.

“Kui hoone kaks aastat tagasi ostsime, polnud meil aimu, et see on nii kriitilises olukorras, kui praeguseks on selgunud,” ütles Aab. “Seetõttu tuli vastu võtta otsus maja sulgeda ning seal avariiremont teha, et tagada ohutus ja kindlustada hoone püsimajäämine.”

Igapäevaseid rongireisijaid ja Balti jaama läbivaid inimesi paviljoni remont ei mõjuta. Endiselt on avatud jaama peahoone ning selles tegutsevad ettevõtted, ka rongiliiklus jätkub tavapärases rütmis ja kellaaegadel.

“Viime avariiremondi läbi nii, et täna Balti jaama ühes kuus külastavat miljonit inimest võimalikult vähe häirida,” lubas Aab. “Piirame ehitustööde sektori aiaga, kuid läbipääs perroonide poolt jääb alles ning samuti ligipääs vaksalihoonele ja seal tegutsevatele äridele,” lisas ta.

Ettevalmistustega Balti jaama raudteepaviljon sulgeda alustas Go Kinnisvara juba juunis: hoones tegutsevad rentnikud said võimaluse endale kuu aja jooksul uued kauplemispinnad leida.

Olemasolevad lepingud rentnikega lõpetati.

“Meie jaoks on see rahaliselt suur löök, kuid praeguses seisus kaubandustegevuse jätkamine kujutaks inimestele reaalset ohtu ning turvalisus tuleb seada esikohale,” ütles Aab.

“Meil on kahju praeguste rentnikega lepingud lõpetada, ent see on kaupmeeste suhtes õiglane, sest me ei tea, kui kaua remonditööd aega võivad võtta,” lisas ta.

Pärast sulgemist hindab maja seisukorda veel ka ehitusekspertiis ning siis selgub, kui kauaks maja suletuks jääb.

“Täna me ei kujuta isegi ette, kui kaua tööd kesta võivad, ent loodetavasti saame pärast ekspertiisitulemusi täpsemaid hinnanguid anda,” ütles Aab. “Sellises korras vana hoone puhul on loomulik, et ette võib tulla igasuguseid olukordi, milleks keegi ei ole osanud valmistuda, seetõttu teeme aktiivset koostööd Tallinna Kommunaalameti ja Linnaplaneerimise Ameti muinsuskaitseosakonnaga,” jätkas ta.

Meelis Aabi sõnul on Balti jaama haldaval Go Kinnisvaral soov kapitaalremondi käigus taastada 1965. aastal valminud lähirongide reisipaviljoni ilme selliselt, et nähtavale tulevad ajaloolised perroonide poole avanenud uksekohad. “Ent jällegi – kas ja kuidas me soov täitub, saame teada alles pärast ekspertiisi,” selgitas Aab

“Täna teame ainult seda, et maja tuleb tõenäoliselt sõna otseses mõttes luukereni paljaks võtta ja ära remontida. Seetõttu parandame ühtlasi hoone energiatõhusust ning teeme korda perrooni poolse ala ja Statoili ees oleva siseõue,” lubas Aab.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid