Reuters kirjutab, et ettevõtte prognooside kohaselt suureneb lahjade ja alkoholivabade õllede osakaal praeguselt marginaalselt tasemelt kiiresti ning moodustab 2025. aastaks nende müügist 20%.

Uuringufirma Plato Logic andmed näitavad, et kuni 2,8-protsendilise alkoholisisaldusega õllel oli 2014. aastal vaid tagasihoidlik 2,5% turuosa. Samas aastane kasv oli märkimisväärne: 4-5% võrreldes tavaõllede turu 1% kasvuga.

Õlletootjad hakkasid alkoholivaba õlut pakkuma 1980-ndatel ning kahel esimesel aastakümnel oli edu tagasihoidlik. Siiski usuti, et neil on taskus kaks tugevat trumpi, mis lõpuks edu toovad: jätkuv tarbijanõudlus ning toode, mis maitseomadustelt ei erine tavaõllest.

AB InBev, mida teatakse kaubamärkide Budweiser, Stella Artois ja Corona kaudu, on lubanud investeerida miljard dollarit alkoholi kuritarvitamise vastasesse võitlusse ja alustab kuues linnas pilootprojektiga. Sellest märkimisväärselt suuremad summad kuluvad aga madala, kuni 3,5% alkoholisisaldusega või alkoholivabade (0,5% või madalama alkoholisisaldusega) toodete väljatöötamiseks.

Suured õlletootjad tunnevad üha tugevamat konkurentsi käsitööõllede tootjatelt ning olemasolevad turud ei kasva enam, mistõttu just lahjast kesvamärjukesest loodetakse endale uut kasvumootorit.

„Tavalise segmendi kasvuvõimalused on juba suures osas väikeste tootjatega kaetud,“ selgitas Euromonitori jookide sektori vanemanalüütik Spiros Malandrakis. „Peavoolupoisid on otsustanud liikuda vähem küllastunud segmenti,“ lisas ta.

Tootjate ahvatlus on mõistetav: kasvupotentsiaal ning kasumimarginaalid on head, sest alkoholivabu tooteid müüakse tarbijale tavatoodete või isegi neist kallima hinnaga. Samas kui aktsiisimaksud on väga madalad või puuduvad sootuks.

AB InBevi juhatuse esimees Carlos Brito kinnitas kevadisel üldkoosolekul aktsionäridele, et ettevõte järgib tarbimistrende ning pakub tooteid, mis on madala kalorisisaldusega ja looduslikest ainetest koosnevad.

Brito ei ole muidugi üksi. Märtsis kinnitas ka Taani õlletootja Carlsbergi juht Cees 't Hart, et ettevõte tahab olla alkoholivabade karastusjookide turu liider, toonitades selle niši suurt kasvupotentsiaali.