Vastates Ärilehe küsimusele selle kohta, kas praeguseks peaks olema selge, et omal ajal seatud tähtajad on ebarealistlikud ning nii lühikese ajaga pole võimalik sellist reformi ära teha, lükkas Holsmer vastutuse Palole.

„Kohustuse uute praamide ostuks ja opereerimiskonkursil osalemiseks andis Tallinna Sadamale toonane majandusminister Palo. Tallinna Sadama nõukogu ega ka juhatus ei saanud omaniku tahte vastaselt käituda,“ ütles Holsmer.

„Loomulikult hindasime ka siis riske ja arutasime nõukogu koosolekutel kogu projekti väga põhjalikult. Ajafaktor oli põhjus, miks sai riskide maandamiseks otsustatud praamid tellida kahelt laevaehitajalt,“ lisas ta.

Enne Palo majandusminister olnud Juhan Parts ütles ERRi uudisteportaalile Tallinna Sadama tütarfirma parvlaevaostu ümber toimuvat kommenteerides, et probleemid said alguse, kui valitsus oli 2013. aastal toonase tegutsemismudeli faktiliselt heaks kiitnud, kuid Tallinna Sadama nõukogu hakkas venitama ning hiljem vahetus juba valitsus.

Peaminister Taavi Rõivas osutas intervjuus Meie Maale aga hoopis korruptiivses tegutsemises süüdistatavatele endistele sadamajuhtidele.

"Ma arvan, et siin on üsna selge vastus. Kui ikka riigiga lepingu sõlminud ettevõtte juhatuse liikmed (Ain Kaljurand ja Allan Kiil) teevad riigi huvides kvaliteetse lepingu asemel lepingu, milles nende jaoks peamiseks punktiks on salapunkt ehk korruptiivse tulu saamine neile endale, siis loomulikult protsess kannatab selle arvelt tugevalt," ütles ta.

Tänaseks Tallinna Sadama otsustajate ringist taandunud Holsmer jäi parvlaev Regula soetamist kommenteerides seisukohale, et selle aluse ostu puhul on lähtutud tervest mõistusest.

Juhan Partsi kommentaaris (Parts nimetas Regulat mõttetuks vanarauaks – E. R) kõlas rohkem tundeid kui lahendusi tekkinud olukorrale,“ lisas ta.

Praeguse info kohaselt võib lubatud tähtajaks ehk 1. oktoobriks jõuda liinile vaid üks uus praam, kuid lepingu täitmiseks on vaja nelja laeva. Kui üks uus laev õigeks ajaks Eestisse jõuab ja appi võtta varulaevaks ostetud Regula, jääb siiski puudu kaks alust.

Ametlikult ei ole praegu välja öeldud, mitu uut parvlaeva lepingus sätestatud kuupäevaks Eestisse jõuab, kuna ka TS Laevad ei ole selles päris kindel. Ühtlasi on TS Laevad öelnud, et käimas on võimalike asenduspraamide otsing ning kinnitatakse igal võimalusel, et praamiühendus on alates 1. oktoobrist kindlasti tagatud.